محمدسعيد حنايي كاشاني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
وجود‌گرایی
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
تاریخ و مسائل زیباشناسی
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
اندیشه فلسفی در عصر قرون وسطی
  • 24,500 تومان
  • با تخفیف: 24,500 تومان
فلسفه در عصر رنسانس
  • 52,000 تومان
  • با تخفیف: 52,000 تومان

وجود‌گرایی

  • 98,000 تومان

«وجودگرایی» یا اگزیستانسیالیسم» عنوانی بود که سارتر برای فلسفه خودش برگزید، اما این عنوانی بود که هیچکس از کسانی که فلسفه‌شان شباهتی با مضامین «وجودی» دارد راضی به پذیرفتن آن نشد. مفهوم «وجود» و «وجودی» به معنای جدید را سورن کی یرکگور، متفکر دینی دانمارکی، در نیمه اول قرن نوزدهم متداول کرد و هایدگر شاهکار خود هستی و زمان را در دهه سوم آعاز قرن بیستم به تحلیل پدیدارشناختی و وجودی موجودی اختصاص داد که او را با نامی هستی شناختی «دازاین» یا «هستی گشا» می نامید. هایدگر پیشگام در ارائه «هستی شناسی وجودی» به قصد رسیدن به «هستی» بود. با این همه، آن که تا سه دهه بعد از جنگ جهانی دوم میداندار کل عرصه «فلسفه وجودی» با نام «وجودگرایی» بود کسی جز ژان پل سارتر نبود و همین بود که برجای «فلسفه وجودی» و دیگر عنوان‌های مشابه همچون «فلسفه وجود» و «فلسفه هستی» نشست. جان مک کواری، خداشناس و فیلسوف دینی برجسته اسکاتلندی، در این کتاب می کوشد با بحثی موضوعی از مهم‌ترین مضامینی که «وجودگرایی» را شکل می‌دهند، از کی یرکگور تا نیچه و داستایفسکی و هایدگر و سارتر و کامو و مرلو پونتی، و حتی سقراط و آگوستین، و نیز اسطوره و دین و عرفان گنوسی، نشان دهد که ریشه‌های اندیشه «وجودی» را تا کجا می‌توان در تاریخ بشر پی‌گرفت و مضامینی مانند «دلشوره» و «مرگ» و «خود» و «زندگی اصیل» چگونه در این فلسفه‌ها بحث شده‌اند. اما، بحث او به همین‌جا پایان نمی‌یابد، او پس از پی‌گرفتن تأثیرات وجودگرایی در اخلاق و هنر و روان‌شناسی و خداشناسی و تعلیم و تربیت در قرن بیستم به ارزیابی انتقادی این فلسفه و نتایج خوب و بد، و خواسته یا ناخواسته، آن نیز می‌پردازد...

تاریخ و مسائل زیباشناسی

  • 28,000 تومان

تاریخ اندیشه فلسفی نظام‌وار در خصوص هنرها، در غرب، با افلاطون آغاز می‌شود. اما این را که به دستاورد بزرگ او در این خصوص چه اندیشه‌هایی تقدم داشتند یا زمینه آن را فراهم آوردند، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم. بدین ترتیب، حکم زیباشناختی مشهور هومر در خصوص تصویر منقش بر سیر آخیلس مبتنی بر این که «اثر شگفت‌انگیزی بود» - اگر چنین بوده باشد - اشاره است به آغاز شگفتی در باب تقلید، یعنی نسبت موجود میان بازنمود و شی‌ء یا نمود و واقعیت. افلاطون نتایج زیباشناختی تفکرات پارمندیس و دموکریتوس را در باب این مسئله نشان می‌دهد.

اندیشه فلسفی در عصر قرون وسطی

  • 24,500 تومان

قرون وسطی بیش از یک هزار سال طول کشید، یعنی از گرویدن امپراتور روم کنستانتین به مسیحیت در سال 312 تا اوایل قرن شانزدهم. در این دوره اندیشه فلسفی استمرار چشمگیری داشت، اما تغییرات بسیاری نیز در فلسفه‌های مختلف صورت گرفت که شامل گسست‌ها و احیاها و کشف‌های دوباره بود. تاریخ اندیشه فلسفی در عصر قرون وسطی از میان این دوره طولانی راهی هموار را در پیش می‌گیرد و با سه تاثیر بزرگ در فلسفه قرون وسطی آغاز می‌کند: آگوستین و بوئتیوس و دنیس یا دیونوسیوس دروغین، و از قرن دوازدهم تا قرن پانزدهم از جمله تمرکز می‌کند بر افکار آلکوین و سپس آنسلم و آبلار و آکویناس و آکم و دانس اسکوتس و اکهارت.

فلسفه در عصر رنسانس

  • 52,000 تومان

رنسانس دیری است که در مقام مرحله‌ای درخشان در تکامل تمدن غرب شناخته شده است. اما به سهم متمایز فلسفه در فرهنگ عصر رنسانس کم توجه شده است. این کتاب خواننده را با فلسفه نوشته شده و خوانده شده و تدریس شده و بحث شده در اثنای دوره‌ای آشنا می‌کند که به طور مرسوم به «احیای دانش» مفتخر است. نویسندگان به بررسی رابطه فلسفه عصر رنسانس با انسان‌گرایی و دانشگاه‌ها و تاثیر منابع باز کشف شده قدیم و بازگشت به فلسفه افلاطون و نوافلاطونیان و اعتلای روزافزون ارسطو می‌پردازند و سهم اصیل شخصیت‌های بزرگی همچون برونی، واللا، فیچینو، پیکو دللا میراندولا، پومپوناتسی، ماکیاوللی، مور، ویتوریا، مونتنی، برونو و کامپانللا را مشخص می‌کنند.

صفحه‌ی 1