محمدرضا توكلي صابري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جهان از منظر فیزیک
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
درآمدی تاریخی به نظریه تکامل
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
لذت دانشورزی
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
ما چگونه به اکنون رسیدیم (6 نوآوری که جهان مدرن را ساخت)
ماهی درونی شما (سفر به 3 و نیم میلیارد سال تاریخچه بدن انسان)
چگونه دانش‌ورز بهتری باشید
  • 62,000 تومان
  • با تخفیف: 62,000 تومان
سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین (دلایل فر گشت جانداران)
به ژنوم خوش آمدید (راهنمای گذشته حال و آینده ژنتیک)

جهان از منظر فیزیک

  • 125,000 تومان

این کتاب بسیار بصیرت‌آور، مبهم‌ترین نظریه‌های دانشورزانه را قابل فهم و جالب توجه ساخته و روشن می‌کند که چرا فیزیک برای همه اهمیت دارد و از همه می‌خواهد در این ماجراجویی عمیق برای جست‌و‌جوی حقیقت در جهان اطراف ما شرکت کنند. «با این همه دانشورزی که در یک کتاب کوچک فراهم شده است! جیم الخلیلی توانسته است مروری دست‌یافتنی از مقدار عظیمی از فیزیک نوین را ارائه دهد، بدون اینکه خواننده احساس کند که نویسنده به سرعت از مطالب گذشته است. هر کس که می‌خواهد نگاهی کوتاه به این بیندازد که چگونه فیزیک نوین درباره برخی از دشوارترین مسائل کیهان می‌اندیشد، از این کتاب لذت خواهد برد.» - شین کارول، نویسنده کتاب «چیزی عمیقا پنهان: جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضازمان».

اصول ژنتیک و دی ان ای (راهنمای اساسی برای فهم خصایص ارثی همانندسازی بیماری‌های ژنتیکی مشاوره ژنتیکی ژن‌درمانی ژنتیک سرطان و غذاهای فراریخته)

  • 140,000 تومان

به جهان پیچیده و شگفت‌آور ژنتیک خوش آمدید. ژنتیک بیشتر در مورد خصایص جسمانی و رمز دی.ان.ای است که طرح ساختمانی هر نوع موجود زنده را فراهم می‌آورد. ژنتیک رشته‌ای از دانش‌ورزی است که به بررسی انتقال خصایص از یک نسل به نسل دیگر می‌پردازد. به عبارت ساده، ژنتیک روی همه چیز موجود زنده زمین تاثیر می‌گذارد. ژن‌های یک موجود زنده قطعه‌ای از دی.ان.ای. (داوکسی ریبونوکلئیک اسید) است که واحدهای اساسی توارث هستند و شکل، رفتار و تولید مثل موجود زنده را کنترل می‌کنند. همه خصایص جسمانی هر موجود زنده از ژن‌های آن سرچشمه می‌گیرند: برگ‌های یک درخت، قد شما، رنگ موی گربه یا سگ شما. والدین، همه‌ی آنها و چیزهای بیشتری را از طریق ژن‌ها به زادگان خود منتقل می‌کنند. هر موجود زنده به دی.ان.ای وابسته است و همه‌ی موجودات زنده، ردیف دی.ان.ای را به اشتراک دارند. همه موجودات زنده از کوچک و بزرگ، به مفهوم بسیار واقعی، به نحوی با هم خویشاوند هستند.

درآمدی تاریخی به نظریه تکامل

  • 95,000 تومان

درک ما از نحوه‌ی پیدایش حیات و سیر تحول موجودات زنده بیش از هر چیز تحت تأثیر دو نظریه‌ی علمی است: تکامل از راه انتخاب طبیعی و ژنتیک. وقتی طبیعت‌شناس انگلیسی، چارلز داروین، در سال 1859 برای نخستین‌بار اندیشه‌های خود را در کتاب منشأ گونه‌ها مطرح کرد، با مقاومت‌های فراوانی هم در جامعه‌ی علمی و هم میان عموم مردم روبه‌رو شد. چند سال بعد، وقتی راهبی ناشناس، گرگور مندل، نتایج آزمایش‌های خود را منتشر کرد نیز جهان علم اهمیت یافته‌های او را در تأسیس آنچه بعدتر علم ژنتیک نامیده شد درنیافت. جان اسکاتنی در کتاب درآمدی تاریخی به نظریه‌ی تکامل آنچه را این دو مرد بزرگ کشف کردند توضیح می‌دهد. او داستان پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در این حوزه را، که در نهایت به گشودن راز ژنوم انسان ختم شد، گام‌به‌گام پی می‌گیرد. در این داستان شاهدیم که چگونه بشر کار را با این تصور که فسیل دایناسورها مربوط به استخوان غول‌های افسانه‌ای است آغاز کرد و با تکمیل تدریجی شواهد، توانست رشته‌ی حیات را از میکروارگانیسم‌های تک‌سلولی به نخستی‌هایی مانند خودش دنبال کند. کالبدشناسی، طبقه‌بندی، شیمی، زمین‌شناسی، باستان‌شناسی، و جنین‌شناسی همگی در تکمیل این داستان شگفت‌انگیز نقش داشته‌اند. درآمدی تاریخی به نظریه‌ی تکامل برای همه‌ی خوانندگانی که درباره‌ی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم کنجکاوند جذاب خواهد بود، و به آنان نشان می‌دهد نظریه‌ی تکامل چگونه درک ما را از خود و جایگاهمان در جهان تغییر داده است.

لذت دانشورزی

  • 95,000 تومان

جهان امروز غیرقابل پیش بینی و پر از تضاد است و عبور از میان پیچیدگی‌های آن و اخذ بهترین تصمیم‌ها کار آسانی نیست لذت دانشورزی هشت درس کوتاه درباره شفاف کردن‏، توانمند کردن و لذت اندیشیدن و زندگی دانشورزانه ارائه می‌دهد. در این راهنمای مختصر برای یک زندگی عقلانی‌تر، فیزیکدان مشهور جیم الخلیلی خوانندگان را دعوت می‌کند تا مانند دانشورزان با جهان درگیر شوند. روش دانشورزانه در جستجوی انسان برای دریافتن چیزها آن‌طور که واقعا هست به خوبی به او خدمت کرده است و استفاده از روش دانشورزانه اصلی اساسی است که می‌تواند به ما کمک کند تا در این جهان نوین با اعتماد بیشتری حرکت کنیم. با بحث در مورد ماهیت واقعیت و عدم قطعیت، نقش شک، فایده و زیان ساده‌سازی، ارزش دوری از سوگیری، اهمیت اندیشه مبتنی بر مدرک، الخلیلی نشان می‌دهد که چگونه اندیشه‌های قدرتمند در قلب روش دانشورزانه به‌طور ژرفی به زمان پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و گزینش‌های دشواری را که انتخاب می‌کنیم مربوط است. این کتاب را بخوانید و لذت دانشوری را کشف کنید. به شما قدرت می‌بخشد تا با عینیت بیشتری فکر کنید، از میان غبار عقاید از پیش داشته‌تان نگاه کنید و زندگی کاملی را در پیش گیرید. «جیم الخلیلی چکیده دانشورزی را ارائه داده است. این کتاب پر است از لذت، انگیزش، و بصیرت کامل». آلیس رابرتز، استاد دانشگاه بیرمنگهام «الخلیلی به شیوایی همه دلایل ارج نهادن به دانشورزی را به ما یادآوری می‌کند. یک کتاب کوچک دوست داشتنی که به خوبی همچون یک راهنمای مطمئن در این دوران پسا‌واقعیت کمک می‌کند.» سابین هوسنفلدر، فیزیکدان و نویسنده کتاب گمشده در ریاضیات «این یک کتاب کوچک زیبا، روشن و قابل خواندن است با چیزهای بسیاری در مورد اینکه چگونه و چرا ما به دانشورزی می‌پردازیم. من خواندن این کتاب را به هرکسی که در این دوران آشفته می‌خواهد اهمیت و ارزش پیگیری دانشورزانه را بفهمد توصیه می کنم». دانیل ،آلتمان ایمپریال کالج لندن

ما چگونه به اکنون رسیدیم (6 نوآوری که جهان مدرن را ساخت)

  • 95,000 تومان

در این کتاب، استیون جانسون تاریخ نو آوری‌ها را طی چند قرن بررسی می‌کند و جنبه‌های مختلف زندگی امروزین را از آغاز پیدایش توسط افراد غیرحرفه‌ای و سرمایه‌گذاران، تا نتایج ناخواسته آنها را طی تاریخ دنبال می‌کند. این کتاب حاوی گزارش اشتباهات تصادفی و هوشمندانه‌ای است. از ناشر فرانسوی که پیش از ادیسون فونوگراف را اختراع کرد تا بازیگر سینمایی هالیوود که به فناوری مربوط به وای‌فای و بلوتوث کمک کرد. از پلیسی که فلاش عکاسی را اختراع کرد تا پرتو لیزر که گرمایی معادل گرمای هسته مرکزی خورشید را تولید می‌کند. چگونه به اکنون رسیدیم در واقع به تاریخ پنهان وسایل روزمره امروزین می‌پردازد.

ماهی درونی شما (سفر به 3 و نیم میلیارد سال تاریخچه بدن انسان)

  • 65,000 تومان

چرا ما به همین شکلى که هستیم وجود داریم؟ دست انسان چه چیزى را با بال یک مگس به اشتراک دارد؟ آیا پستان‌ها، غده‌هاى عرق، و فلس به نوعى با هم ارتباط دارند؟ براى بهتر فهمیدن ساختار داخلى بدنمان و ردیابى منشاء بسیارى از بیمارى‌هاى شایع امروزین مى‌باید به منابعى پیش‌بینى نشده روى آوریم، یعنى کرم‌ها، مگس‌ها، و حتى ماهى‌ها. نیل شوبین، دیرین‌شناس و استاد کالبدشناسى که تیکتالیک را کشف کرد-«حلقه مفقوده» اى که عنوان اصلى خبرهاى جهان در آوریل سال ٢٠٠6 بود- داستان تکامل را با ردیابى اندام‌هاى بدن انسان در میلیون‌ها سال پیش از این باز مى‌گوید. مدت‌هاى زیادى پیش از آنکه اولین موجودات بر زمین پا بگذارند. شوبین با بررسى فسیل‌ها و دى. ان. ای آن‌ها به ما نشان مى‌دهد که دست‌هاى ما واقعا شبیه باله ماهیان است، سر ما مانند ماهیان بى آرواره‌اى است که سال‌هاى زیادى است منقرض شده‌اند، و بخش‌هاى عمده‌اى از ژنگان ما و کارکردشان شبیه کرم‌ها و باکترى‌ها است. نیل شوبین باعث مى‌شود که خود و جهانمان را در پرتو کاملا جدیدى ببینیم. ماهى درونى شما نوشته دانشورزانه‌اى است در بهترین حالت آن- روشنگر، قابل فهم، و با اشتیاقى فراوان گفته مى‌شود.

چگونه دانش‌ورز بهتری باشید

  • 62,000 تومان

کتاب چگونه دانش‌ورز بهتری باشید رهنمودهای فراوانی را ارائه می‌کند و اگر می‌خواهید در این رشته پر رقیب موفق شوید کتابی برای خواندن است . این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا درباره این که دانش‌ورزی خوب چیست و چگونه انجام می‌شود دیدگاهی تازه پیدا کند. این کتاب را باید از ابتدا تا انتها خواند و به آن اندیشید . این کتاب شامل رهنمودهای آسانی درباره موضوعات زیر است: دانش‌ورزی چیست و تفاوت آن با معارف دیگر مانند علم و دانش چیست؟ مدیریت وقت صداقت در دانش‌ورزی یک دانش‌ورز باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین (دلایل فر گشت جانداران)

  • 97,000 تومان

کتاب «سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین» را «ریچارد داوکینز» نوشته و «محمدرضا توکلی صابری» آن را ترجمه کرده است. در توضیحات پشت جلد آمده است: «سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین، شرح دلایل، مدارک و شواهد علمی مربوط به نظریه‌ی تغییر و تحول جانداران یا نظریه‌ی فرگشت است که چارلز داروین، زیست‌شناس انگلیسی، آن‌ها را ارائه کرده است. داروین از جمله بزرگ‌ترین اندیشمندان حوزه‌ی علم به‌شمار می‌آید که با ارائه‌ی نظریه‌ی تغییر و تحول گونه‌های جاندار و برانداختن نظریه‌ی ارسطویی، مبنی بر ثابت و بدون تغییر بودن شکل جانداران، زیست‌شناسی و پزشکی را برای همیشه دگرگون کرد و تاثیر بس دامنه‌داری بر دانش و تفکر فلسفی بر جای نهاد. بسیاری او را هم‌شان نیوتون می‌دانند و بر این باورند که کاری را که نیوتون در حوزه‌ی فیزیک انجام داد، داروین در حوزه‌ی زیست‌شناسی به انجام رسانده است. در این کتاب ریچارد داوکینز دلایل مدارک و شواهد علمی فراوانی را از فسیل (سنگواره) شناسی، جنین‌شناسی، گیاه‌شناسی، زمین ساخت (تکتوتیک) صفحه‌ای، ژنتیک مولکولی، جانور‌شناسی و زمین‌شناسی، برای توضیح نظریه‌ی تکامل جانداران ارائه می‌کند.» کتاب حاضر را انتشارات «سخن» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

به ژنوم خوش آمدید (راهنمای گذشته حال و آینده ژنتیک)

  • 47,000 تومان

به ژنوم خوش آمدید سفری آموزنده و شگفت‌انگیز در علمی است که به طور فزاینده‌ای منشا ما را آشکار می‌کند و نوید آینده بهتر را می‌دهد. کتابی است عالی برای دانشجویانی که در هر سنی می‌خواهند در مورد قدرت و امکانات در ان ای بیشتر یاد بگیرند.

صفحه‌ی 1