محمدجواد سيدي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هومو ساکر (قدرت حاکم و حیات برهنه)
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
استاسیس (جنگ داخلی به مثابه 1 پارادایم سیاسی) هومو ساکر 2 کتاب دوم
نخستین دانشمند (آنا کسیمندر و میراث او)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
امنیت قلمرو جمعیت (درس‌گفتارهای کولژ دوفرانس 1978 1977)
نابهنجاری وحشی (قدرت متاقیزیک و سیاست اسپینوزا)
فهم پساساختارگرایی
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
میراث فرانسوی نیچه (تبارشناسی پساساختارگرایی)

هومو ساکر (قدرت حاکم و حیات برهنه)

  • 200,000 تومان

اندیشه جورجو آگامبن متکی بر تخصصی بی‌بدیل در عرصه سنت‌های کلاسیک فلسفه و بلاغت، دستورشناسی عهد باستان متاخر، الاهیات مسیحی و فلسفه مدرن است. اخیرا آگامبن اندیشه خود را به سوی تاسیس امر اجتماعی و برخی نتایج اخلاقی - سیاسی انضمامی در مورد وضعیت جامعه امروز و جایگاه فرد در آن معطوف کرده است. او در «هومو ساکر» در نظر دارد تا مساله امکان ناب و بالقوگی و قدرت را با مساله اخلاق سیاسی و اجتماعی در بستری به هم متصل کند که در آن مساله مزبور بنیاد دینی و متافیزیکی و فرهنگی سابق خود را از دست داده است. او با تکیه بر تحلیل فوکو از زیست‌سیاست، به پژوهشی گسترده و عمیق و دقیق دست می‌زند در مورد حضور ضمنی یا نهفته تصور زیست‌سیاست در تاریخ نظریه سیاسی سنتی. طبق نظر او، از نخستین رساله‌های نظریه سیاسی، به‌خصوص در انگاره ارسطویی انسان به‌مثابه حیوان سیاسی، و در سراسر تاریخ اندیشه غربی در مورد حاکمیت، نوعی انگاره حاکمیت در مقام قدرت مشرف بر «حیات» مندرج است. دلیل پنهان ماندن این انگاره این است که امر مقدس و تصور تقدس از تصور حاکمیت تفکیک‌ناپذیر شده است.

استاسیس (جنگ داخلی به مثابه 1 پارادایم سیاسی) هومو ساکر 2 کتاب دوم

  • 180,000 تومان

دیگر نمی‌توان از «وضعیت جنگی» در معنای سنتی سخن گفت، اما در حال حاضر هیچ نظریه قابل‌اتکایی برای تبیین درگیری‌های درونی مختلف یا جنگ‌های داخلی‌ای نداریم که به شکلی فزاینده بر جمعیت‌های جهان تحمیل می‌شوند. «جنگ داخلی» جورجو آگامبن که نخستین گام در راستای رسیدن به چنین نظریه‌ای است، به این موضوع می‌پردازد که جنگ داخلی در دو لحظه مهم تاریخ اندیشه غربی،‌ یعنی در آتن باستان و سپس در اندیشه توماس هابز، چگونه توصیف می‌شود. این کتاب جنگ داخلی را همچون آستانه بنیادین سیاسی‌سازی در غرب مشخص می‌کند، آپاراتوسی که در طول تاریخ به‌تناوب یا مجال سیاست‌زدایی از شهروندی را فراهم کرده یا استیلا بر امر غیرسیاسی را. استدلال‌های این کتاب که نخست در فضای پس از یازده سپتامبر مطرح شدند،‌ امروز که وارد عصر جنگ داخلی سیاره‌ای شده‌ایم، اهمیت فزاینده‌ای می‌یابند.

نخستین دانشمند (آنا کسیمندر و میراث او)

  • 180,000 تومان

کارلو روولّی سراغ آناکسیمندر، فیلسوف یونانی سدۀ ششم پیش از میلاد، می‌رود تا سرآغاز اندیشۀ علمی را بکاود و در ادامه به حدود و امکانات و فواید علم و نسبت مناقشه‌برانگیز آن با دین بپردازد. آناکسیمندر اغلب «نخستین دانشمند» نامیده می‌شود چون نخستین کسی بود که از وجود نظمی در جهان سخن گفت ناشی از نیروهای طبیعی و نه نیروهای فراطبیعی. او نخستین کسی بود که دریافت زمین در فضا شناور است و خورشید و ماه و ستارگان گرد آن می‌چرخند ‌‌ــــ ‌­­آن هم هفت سده پیش از بطلمیوس. او بود که ‌نخستین بار گفت که حیوانات از دریا برآمده‌اند و تکامل یافته‌اند و همچنین قوانینی کلّی بر تغییرات در جهان حاکم‌اند. روولّی در این کتاب جایگاه والای آناکسیمندر در تاریخ علم را از طریق بازسازی نظریاتش احیا می‌کند. او در این مسیر بر آنچه بر ما معلوم است تکیه می‌کند و آن را در بستر تاریخی و فلسفی‌اش قرار می‌دهد. روولّی ضمن نقد و واکاوی آراءِ فیلسوفان علم و ارائۀ شرحی مختصر از تحولات مهم تاریخ علم، نشان می‌دهد که آراءِ آناکسیمندر چه تأثیر سرنوشت‌سازی بر فرهنگ غرب و حرکت آن به سوی انقلاب علمی داشته‌ است. او نتیجه می‌گیرد که اندیشۀ علمی ــ‌ـ‌میراث آناکسیمندر‌‌ـــ ‌‌تنها زمانی قابل اعتماد است که پیوسته مرزهای شناخت فعلی ما را محک بزند.

امنیت قلمرو جمعیت (درس‌گفتارهای کولژ دوفرانس 1978 1977)

  • 270,000 تومان

مهم‌ترین ابداع مفهومی فوکو، یعنی قدرت، یک ویژگی بارز و مهم دارد: قدرت فوکویی نه یک واحد مرکزیت‌مند بلکه قدرتی است منتشر و فراگیر. فوکو بیش از هر چیز تاکید می‌کرد که قدرت ارتباطی به تصاحب و حاکمیت ندارد، قدرت ملک یک حاکم در یک نقطه متعال بر فراز جامعه یا کثرت نیروها نیست، اما فیلسوفی مثل فوکو اگر بخواهد به پدیده‌ای همچون حکومت بیندیشد، حاصل چه خواهد بود؟

نابهنجاری وحشی (قدرت متاقیزیک و سیاست اسپینوزا)

  • 55,000 تومان

بررسی ماهیت قدرت، یکی از پروژه‌های محوری نظریه معاصر، به خصوص در میان متفکران فرانسوی چون میشل فوکو، ژیل دلوز و فلیکس گتاری بوده است. این نظریه پردازان به تحلیل صور، مکانیسم‌ها و کاربردهای مختلفی می‌پردازند که از طریق آن‌ها قدرت در کل افق اجتماعی، شخص و سیاسی سرمایه گذاری می کند. تفسیر آنتونیو نگری از اسپینوزا ادای سهم مهمی به این پروژه است. تحلیل او تلاشی است برای اثبات این نکته که اسپینوزا یک (دیگری) اثربخش برای قدرت فراهم کرده است.

فهم پساساختارگرایی

  • 35,000 تومان

استخوان‌های روح دفترهایی ست در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به دست دهد. فهم پسا ساختارگرایی پساساختارگرایی اشاره به جنبشی در فلسفه دارد که در دهه‌ی 1960 آغاز شد. پساساختارگرایی همچنان حوزه‌های مختلفی را تحت تاثیر خود دارد، نه تنها فلسفه، بلکه گستره‌ی وسیعی از موضوعات از جمله ادبیات، سیاست، هنر، نقد فرهنگی، تاریخ و جامعه‌شناسی. این تاثیری است بحث برانگیز، چرا که پساساختارگرایی را اغلب موضعی مخالف خوان می‌دانند، بدین معنا که فی‌المثل با علوم و با ارزش‌های اخلاقی مستقر می‌ستیزد. جنبش پساساختارگرایی را بهتر از هر چیز می‌توان با رجوع به متفکرانی شناخت که برسازنده‌ی جنبش هستند. بنابراین کتاب حاضر می‌کوشد تا پساساختارگرایی را از طریق مطالعه‌ی انتقادی پنج اثر مهمی تبیین کند که نوشته‌ی پنج تن از مهم‌ترین متفکران این جنبش‌اند (دریدا، دلوز، لیوتار، فوکو و کریستوا). غایت اصلی کتاب پاسخ دادن به دو نقد قدرتمندی است که بر پساساختارگرایی وارد می‌کنند: نخست، این‌که پساساختارگرایی عامدانه و به طرزی گریزناپذیر دشوار است. دوم اینکه پساساختارگرایی مواضعی اتخاذ می‌کند که حاشیه‌ای و متناقض‌اند و التزام به آن‌ها ناممکن است.

میراث فرانسوی نیچه (تبارشناسی پساساختارگرایی)

  • 36,000 تومان

استخوان‌های روح. دفترهایی‌ست در باب فلسفه و نظریه مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به دست دهد. میراث فرانسوی نیچه. نیچه به باور بسیاری در کنار مارکس و فروید از مبدعان فرهنگ و تفکر مدرن متاخر است. حتی به نظر می‌رسد که نیچه هم‌چنان وجهی ستیزنده‌تر و آشوبنده‌تر نسبت به زادگاهش یعنی مدرنیته دارد. نیچه پس از مرگش دست‌خوش فهم‌ها و سوءتفاهم‌های بسیار شده است و به جنبش‌های فلسفی بسیاری شکل داده و نیز در موسیقی و ادبیات و فرهنگ عامه‌پسند نیز نفوذ کرده است. اما نیچه فرانسوی بالکل پدیده دیگری است و امروزه بدل به سنتی شده که پژوهش‌گران و نظریه‌پردازان پرنفوذی به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و تاریخ این جنبش فلسفی را به رشته تحریر درآورده‌اند. کتاب آلن د. شریفت در زمره پژوهش‌های پیش‌گام و کلاسیک در این حوزه به شمار می‌آید. این کتاب به تاثیر نیچه بر فلسفه فرانسه در دهه‌های 60 و 70 میلادی، که امروزه پساساختارگرا نامیده می‌شود، می‌پردازد و می‌کوشد با مطالعه آثار دریدا، دلوز، فوکو و فمینیست‌های فرانسوی سه محور قدرت، میل و زنانگی را در این فیلسوفان نیچه‌ای بررسی کند.

صفحه‌ی 1