مجتبي دلير فرزانه رسانه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
وقتی مرگ وارد فضای درمانی می‌شود (دیدگاه‌های وجودی در مشاوره و روان‌درمانی)‌
پرورش ابراز وجود
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
درمان خانواده‌محور کودک وسواسی (راهنمای درمانگر)
عوامل مشترک در زوج و خانواده‌درمانی (اساس فراموش‌شده درمان‌های موثر)

وقتی مرگ وارد فضای درمانی می‌شود (دیدگاه‌های وجودی در مشاوره و روان‌درمانی)‌

  • 120,000 تومان

دانش‌‏افزایی دربارۀ مرگ به‏‌ویژه برای هر فرد فعّال در حوزه علوم انسانی ضرورت دارد؛ متخصصانِ روانشناسی، روان‏‌پزشکی، روان‏‌پرستاری، مشاوره، مددکاری، مامایی، پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی، جامعه‏‌شناسی، علوم تربیتی، الهیات، فلسفه و سایرین از خواندن این کتاب سود خواهند برد. مخاطبان ارجمند باید به‏‌خاطر داشته باشند که هدف علم روان‏‌شناسی و هنر روان‏‌درمانی از پرداختن به مرگ، دستیابی به نیروی احیاگر آن است؛ مراجعان در طی فرایند آگاه‏ شدن از این واقعیت که با وقوع مرگ فرصت عمل و تغییر به پایان خواهد رسید، می‌توانند از فرصت‌هایی که فضای درمان در اختیارشان قرار می‌دهد نهایت بهره‌ را ببرند. مرگ و مردن، اجتناب‏‌ناپذیر، جهان‏‌شمول، برگشت‏‌ناپذیر، قطعی و مطلق است. کتاب حاضر با مطرح ‏کردن فلسفۀ وجودی و بررسی آراء فیلسوفانی که دیدگاه‌‏های وجودی بر نظریۀ آنها بنا شده است، در ژرفای مبحث مرگ گام می‌نهد. سپس مسائل اساسی وجود بشر را در راستای پرداختن به مرگ و مردن مطرح کرده و آنها را از جنبۀ درمانی بررسی می‌نماید. در ادامه، با تأکید بر منحصربه‏‌فرد بودن تجارب هر فرد در رویارویی با مرگ خویش، افکار، احساس‌‏ها و اوهامِ افرادی را نقل می‌کند که در رویارویی با مرگِ خود آنها را تجربه نموده‌اند. جذابیت و تأثیرگذاری عمدۀ این اثر در بازگویی سرگذشت واقعی افراد گوناگون با جایگاه‌ و نقش‌های مختلف است؛ چراکه برخی از آنها درمانگرانی هستند که در حین درمانگری و در اثر ابتلا به یک بیماری تهدید‌کننده حیات، نقش بیمار را پیدا کرده‏‌اند، و یا والدینی هستند که همزمان با ارائۀ خدمت به والدین داغدیده، فرزندشان را از دست داده‌‏اند، و یا سرپرستان درمانی هستند که با فقدان سرپرست درمانِ خود مواجه گشته‏‌اند.

پرورش ابراز وجود

  • 55,000 تومان

هر رفتاری نوعی ارتباط است. برقراری ارتباط جزء جدایی‌ناپذیر از وجود است. انواع ارتباط شامل ارتباط با خود، خلق، خلقت و خداست. کلید قفل اکثر نیازهای فردی هم در دست دیگران است، پس برای رفع نیاز به برقراری ارتباط محتاجیم. از طرفی، چون نیازها به‌ صورت دوره‌ای آشکار می‌شوند، نه‌تنها نیازمند برقراری ارتباط هستیم بلکه به حفظ ارتباط هم محتاجیم. مهارت ابراز وجود در روابط مردمی حامی حفظ ارتباط است. بنابراین، ابراز وجود مهم‌ترین مهارت ارتباطی است. خوشبختانه می‌توان این مهارت را آموخت. ابراز وجود درباره ارتباط موثر است و این فقط به معنی انتخاب واژگان درست در سخن گفتن در شرایطی خاص نیست. لحن صدا، زیر و بمی، بلندی، بیان چهره‌ای، وضع اندامی و زبان بدن همگی بخشی از پیام شما هستند که برای شخص دیگر ارسال می‌کنید، و در صورتی که همه این بخش‌ها با هم هماهنگ نباشند، شما یک پیام مبهم ارسال خواهید کرد. به‌طور کلی اگر خود یا طرف مقابل‌تان را کم‌اهمیت بدانید، سبک ارتباطی‌تان قاطعانه نخواهد بود. اگرچه در برخی اوقات انتخاب می‌کنید که منفعل باشید، یا پرخاش‌گری کنید، اما یک پاسخ قاطعانه، همواره ترجیح داده می‌شود و به موقعیت برد ـ برد منجر می‌گردد که در آن هر دو طرف ارتباط احساس خوبی نسبت به خودشان خواهند داشت. مهارت ابراز وجود آموختنی است. بدین منظور در این کتاب رویکردها و فنون متنوع و پرکاربردی مطرح شده است.

درمان خانواده‌محور کودک وسواسی (راهنمای درمانگر)

  • 47,000 تومان

وسواس اختلال شایعی در میان کودکان است. نشانه‌های وسواس در کودکانی که درگیر این اختلال هستند شبیه نشانه‌های وسواس بزرگسالان است؛ اغلب آنها دارای افکار وسواسی و رفتارهای اجباری هستند. در رویکرد نظام‌های خانواده برای تبیین اختلال وسواس، نظریه‌های مختلف با فرضیه‌های بنیادی مشترک وجود دارد. در این نظریه‌ها به شباهت‌های درون بافت میان‌فردی، یعنی خانواده شخص توجه می‌شود. در بسیاری از موارد، خانواده کودک و به طور معمول والدین، درگیر اعمال وسواسی می‌شوند، برای مثال، کودک ممکن است از آنها بخواهد اعمال عینی را به روش مشخصی انجام دهند. این کتاب بر مشارکت عملی والدین به عنوان بخشی از فرایند درمان تاکید دارد. محور اصلی برنامه درمانی به والدین آموزش داده می‌شود تا تکلیف مواجهه و جلوگیری از پاسخ را در خانه برای کودک اجرا کنند. رویکرد خانواده‌محور در درمان وسواس تاثیر مثبتی بر افزایش میزان پیشرفت درمان و پیشگیری از عود دارد. والدین و اعضای خانواده از شرکت در درمان و کسب آگاهی بیشتر در مورد این اختلال و نحوه مقابله با آن اطلاعات سودمندی به‌دست می‌آورند.

عوامل مشترک در زوج و خانواده‌درمانی (اساس فراموش‌شده درمان‌های موثر)

  • 105,000 تومان

رفتار هر یک از اعضای خانواده را نمی‌توان بدون توجه به بافتی که در آن رخ می‌دهد درک نمود. خانواده‌ درمانگرها اختلال فرد «مختل» را نشانه عدم تعادل یا بد کارکردی خانواده تلقی می‌کنند. خانواده‌های بد کارکرد به یک عضو «مختل» نیاز دارند تا او را به خاطر بهزیستی خانواده قربانی سازند. بنابراین، خانواده‌درمانی می‌کوشد تا ساخت خانواده و سلسله رفتارهای معیوب حاکم راتغییر دهد. اثر حاضر این فرض رایج را به چالش می‌کشد که آنچه باعث تغییردرمانی می‌شود عمدتا عناصر منحصر به فرد الگوها و فنون درمانی است، و با تاکید ویژه بر زوج‌ و خانواده‌درمانی پارادایم جدیدی ارائه می‌کند. به طور خلاصه، پارادایم جدید توضیح می‌دهد که روان‌درمانی نه به واسطه سهم منحصر به فرد هر الگوی درمان بخصوص یا مجموعه منحصر به فردی از مداخلات، بلکه بیشتر به دلیل مجموعه‌ای از عوامل مشترک یا سازوکارهای تغییر که در تمام درمان‌های اثربخش مشترک است موثر واقع می‌شود.

صفحه‌ی 1