مازيار اسلامي


تولیدکننده






بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سینما 1 (حرکت تصویر)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
سینما 1 (حرکت تصویر)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
سایه‌های نوآر
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
لاکان هیچکاک
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
هنر امر متعالی مبتذل (درباره بزرگ‌راه گمشده دیوید لینچ)
سفری شخصی با مارتین اسکورسیزی در سینمای آمریکای
بارت و سینما
  • 13,500 تومان
  • با تخفیف: 13,500 تومان

سینما 1 (حرکت تصویر)

  • 185,000 تومان

کتاب حاضر نه تاریخ سینما بلکه نوعی نظام رده‌بندی است؛ کوششی در طبقه‌بندی تصاویر و نشانه‌ها. جلد نخست به تعیین عناصر می‌پردازد و صرفا عناصر یک بخش از این طبقه‌بندی را بررسی می‌کند. درجلد نخست، ما به حرکت - تصویر و گونه‌های آن می‌پردازیم. زمان - تصویر موضوع جلد دوم کتاب خواهد بود. از این منظر کارگردانان بزرگ سینما را نه تنها با نقاشان، معماران و موسیقی‌دانان بلکه حتی با متفکران مقایسه خواهیم کرد. کارگردانان به جای مفاهیم با حرکت - تصویر و زمان - تصویر می‌اندیشند.

سینما 1 (حرکت تصویر)

  • 30,000 تومان

این کتاب نوعی تاریخ سینما نیست. بلکه نوعی نظام رده‌بندی است؛ کوششی برای طبقه‌بندی تصاویر و نشانه‌ها. جلد نخست به تعیین عناصر می‌پردازد و صرفا عناصر یک بخش از طبقه‌بندی را بررسی می‌کند.

سایه‌های نوآر

  • 30,000 تومان

سایه‌های نوآر یکی از جدی‌ترین دستاوردهای مطالعات میان‌رشته‌ای در ادبیات سینمایی است. کتابی سرشار از ایده‌های فلسفی و تاریخی که در عین حال مفاهیم تثبیت‌شده درباره فیلم نوآر، این مناقشه‌برانگیزترین مفهوم مطالعات سینمایی، را بی‌رحمانه به چالش می‌کشد. همچنین رد این مفهوم تا دوره پست مدرن و تجلی آن در قاموس نئونوآر را هم دنبال و تحول مضمونی، تاریخی، فرمال و سیاسی این مفهوم در دوره جدید را هم بررسی می‌کند. آن هم از خلال کار فیلم‌سازانی همچون دیوید لینچ. سایه‌های نوآر سرشار از ایده‌‌پردازی‌های فلسفی و انتقادی جذاب است درباره کلاسیک‌هایی همچون لانگ، وایلدر و مملو از تحلیل‌های تاریخی، بدیع و اصیل درباره منتقدانی که درباره این مفهوم نظریه‌پردازی کرده‌اند از دیوید بوردول گرفته تا ریموند دورگنات و کامیاب در پیوند کمیاب و دیریاب نقد و نظریه.

لاکان هیچکاک

  • 58,000 تومان


کتاب لاکان هیچکاک مجموعه‌ای است غافلگیر کننده و نامتعارف از تحلیل‌ها و تفسیر‌هایی ناب و بدیع در باب فیلم‌سازی که به نظر می‌رسید حرف تازه‌ای درباره او نمی‌توان زد. در این کتاب گروهی از متفکران و نظریه‌پردازان مکتب اسلوونی، به همراه منتقدان نسل سوم کایه‌دو سینما که گرایش لاکانی را در نقد فیلم دنبال می‌کنند، یکی از درخشان‌ترین و معتبرترین متون نظری در باب سینما را رقم می‌زنند.

هنر امر متعالی مبتذل (درباره بزرگ‌راه گمشده دیوید لینچ)

  • 12,000 تومان

اسلاووی ژیژک، فیلسوف و نظریه‌پرداز اسلوونیایی، بدون شک مهم‌ترین و متفکر و نظریه‌پرداز مطالعات میان رشته‌ای در دهه گذشته است. ژیژک در سال 1989 و با چاپ کتاب ابژه متعالی ایدئولوژی در غرب به شهرت رسید. اصالت او حاصل تلفیق هوشمندانه و نبوغ‌آمیزی است که از سنت فلسفه هگلی، نظریه سیاسی مارکسیستی و روانکاوی لاکانی ارائه می‌کند. در عین حال ژیژک در آثارش توجه خاصی به سینما نشان داده و مقالات و کتاب‌های فراوانی درباره آن نوشته است، همان به گفته خودش ناکامی در فیلمسازی او را به فلسفه کشانده است. در کتاب هنر امر متعالی مبتذل، ژیژک قرائتی لاکانی از فیلم بزرگراه گمشده دیوید لینچ ارائه می‌کند، گرچه دامنه بحثش شامل فیلمسازان دیگری همچون اسپیلبرگ، توماس وینتربرگ و مباحثی دیگر همچون اخلاق، سیاست و... هم می‌شود.

سفری شخصی با مارتین اسکورسیزی در سینمای آمریکای

  • 138,000 تومان

مارتین اسکورسیزی متولد 1942 در شهر نیویورک است. یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینما. از فیلم‌های مهم او می‌توان به " راننده تاکسی"، گاو خشمگین"، " تنگه وحشت"، " رفقای خوب" و " کازینو" اشاره کرد. او چندین فیلم مستند نیز ساخته است که مهم‌ترین‌شان " آخرین والس" درباره گروه " دبند" و همچنین مستند اخیر او درباره " باب دیلن" است. " گشت‌وگذاری..." نیز در اصل فیلم مستندی است که او در سال 1995 ساخت. اگرچه میان این کتاب و فیلم تفاوت‌هایی جزئی وجود دارد، اما این کتاب که به کمک مایکل هنری ویلسن نوشته شده است، متن مکتوب همان فیلم است که در سال 1997 توسط انتشارات فیبراندفیبر چاپ و منتشر شد.

بارت و سینما

  • 13,500 تومان

این کتاب گزیده‌ای است از مقالات و گفتگوهای «رولان بارت» دربارة سینما. نظریه‌پردازی که عمدة شهرتش را در حوزة ادبی کسب کرد، اما همچون خیلی از نظریه‌پردازان غیر سینمایی معاصر وسوسه مواجة نظری با سینما را نیز رها نکرد. چند مقاله و گفتگوی این کتاب واکنش بارت به این وسوسه‌اند، اگرچه او بی‌آنکه خود بخواهد نظریه فیلم را بخصوص در دهة 1970 و از خلال مجلة سینمایی اسکرین بسیار تحت تأثیر قرار داد. برای یک علاقمند جدی نظریه فیلم ریشه‌های این تأثیر را می‌توان تا حدودی در این کتاب یافت.

صفحه‌ی 1