كامران غبرايي


فروشگاه ‌جیحون | مترجم | کامران غبرایی

کامران غبرایی، متولد 16 بهمن 1358 در تهران است. او دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی پی زیباشناسی و بیرمنگام در دانشگاه استن می‌باشد. او ترجمه کتاب را از سال 1376، تألیف را از سال 1399 و ویراستاری را از سال 1390 آغاز کرد. فعالیت او بیشتر در زمینه کتاب‌های فلسفی، علمی-آموزشی و تاریخی می‌باشد. از آثارش می‌توان به ترجمه کتاب‌های «هنر مدرن در ناخودآگاه»، «درآمد فلسفه‌ای برای موسیقی»، «نقد هنر»، «نگاه هنرمند» و «رسم نقدر هنر» اشاره کرد. از میان آثارش به کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه علاقه زیادی دارد. او می‌گوید:«این کتاب برایم از همه مهم‌تر است، چون مرجع رشته‌ی تحصیلی‌ام است و در خیالم آرزو دارم که روزی بتوان این رشته را به دانشگاه‌های ایران وارد کرد و از این مرجع بهره گرفت». کامران غبرایی نزدیک به ده سال در مرکز موسیقی پارس؛ پژوهشگاه انجمن آموزش موسیقی کودک و فلسفه‌ی آموزش؛ فلسفه و تاریخ هنر تدریس می‌کرده است. در سال 1398 جایزه‌ی کتاب سال خانه‌ی موسیقی برای کتاب «تاریخ موسیقی غرب» دریافت کرد و در همان سال نامزد جایزه‌ی کتاب سال وزارت ارشاد برای کتاب «درآمد فلسفه‌ای» شد. او معتقد است:«کتاب‌خوانی نوعی گریز از ملال نیست، راه‌حلی است برای تاب‌آوردن جهان». کتاب‌هایی را که می‌توان به پیشنهاد او مطالعه کرد عبارتند از:«وداع با اسلحه»، «نکسوس»، «سیذارتا»، «جزیره» و «سفر به انتهای شب». او حامی کمپین‌هایی چون: کمپین حمایت از حیوانات، کمپین حمایت از حقوق زنان، کمپین حمایت از محیط ‌زیست و… می‌باشد. از علاقمندی‌های او می‌توان به رشته‌ی ورزشی بسکتبال و تنیس، فیلم‌های پازولینی و آثار برتولوچی و ساز فلوت و گیتار اشاره کرد.


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هنر مدرن در ناخودآگاه (اندر پی سررشته ناخودآگاه در هنر ، ذهن و مغز از وین 1900 تا امروز)
درآمد فلسفه‌ای برای موسیقی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
رسم نقد هنر (نگریستن به اثر هنری و گفتن از آن)
  • 79,500 تومان
  • با تخفیف: 79,500 تومان
نقد هنر
  • 299,500 تومان
  • با تخفیف: 299,500 تومان
نوآموختن طراحی (مجموعه دیدآموزی 4)
  • 64,500 تومان
  • با تخفیف: 64,500 تومان
شگردهای طراحی (مجموعه دیدآموزی 2)
  • 49,500 تومان
  • با تخفیف: 49,500 تومان
نگاه هنرمند (مجموعه دیدآموزی 1)
  • 33,500 تومان
  • با تخفیف: 33,500 تومان
طراحی پیکره (مجموعه دیدآموزی 3)
  • 69,500 تومان
  • با تخفیف: 69,500 تومان
تاریخ موسیقی غرب
  • 395,000 تومان
  • با تخفیف: 395,000 تومان

درآمد فلسفه‌ای برای موسیقی

  • 135,000 تومان

فلسفه موسیقی عمر چندان درازی نکرده است خلاف بسیاری از شاخه‌های محتلف فلسفهء سابقه‌اش هیچ زیاد نیست. از اواخر سده نوزدهم تا امروزء به واسطه دگرگونی‌هایی که در فهم بشر از طبیعت موسیقی و زیباشناسی آن فراهم گشتهء اکنون می توان امید داشت که این مسیر گشوده‌تر گردد. روراست بگوییم که سهم پیتر کیوی در این گشایش بس ارزنده و گران است. او با شرحی سرزنده و روانء موسیقی را به زبانی فلسفی بازخوانی می‌کند و در این راه همواره آراء خود را با هماوردانش می‌آمیزد تا مخاطب خود گره از راز چیستی موسیقی بگشاید. درآمد فلسفه‌ای برای موسیقی خوانشی است شورانگیز از برخی از مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌های فلسفه موسیقی و بی‌گمان از بهترین سرآغازها برای مطالعه موسیقی از منظری فلسفی خواهد بودء چونان‌که پس از پایان کتابء خواننده نیک می‌داند که چه مسئله‌های فلسفی‌ای پیش روی موسیقی گشوده است.

رسم نقد هنر (نگریستن به اثر هنری و گفتن از آن)

  • 79,500 تومان

دیوید سلی هر هنردوستی را به وجد می‌آورد و او را به باریک‌بینی وامی‌دارد. انگاری جادویی در نگارش و نگاهش هست که خواننده را بی‌درنگ به یاد راهی پیموده و از یاد رفته می‌اندازد. نقدهای او بیش از آن که داده‌هایی درباره بافتار و سپهر هنری پیرامون اثر در دل داشته باشد، مخاطب را به راست دیدن و ژرفکاوی وامی‌دارد. به قول اینگرید رولند، معمار و استاد دانشگاه نوتردام نیویورک، بی‌اغراق هیچ نکته‌ای از دید دیوید سلی پنهان نمی‌ماند. سلی منتقدی بس هوشیار است و افزون بر مهارت بی‌بدیلش در هدایت قلم روی کاغذ، در مهار قلم‌مو بر بوم هم دستی چیره دارد و از سر همین ویژگی هم هست که باید نقدهای او را از همتایان دیگر جدا بشماریم. آویزگاه و نمایشگاه اثر مسئله سلی نیست، بل او از معنای اثر می‌پرسد و از ایده‌های درنهاده در آن. نقدهای گنجیده در این جنگ، به راستی که خبر از راست دیدن می‌دهند.

نقد هنر

  • 299,500 تومان

کتاب نقد هنر خواننده‌اش را با روش‌های گوناگون گفتگو درباره هنر و اصول نقد هنر آشنا می‌سازد و او را همراهی می‌کند تا چارچوبی برای تفکر انتقادی انتخاب کند و آثار هنری را با نگاهی بازتر بنگرد.

نوآموختن طراحی (مجموعه دیدآموزی 4)

  • 64,500 تومان

اگر عزم یادگیری طراحی دارید، یا بر آن هستید که مهارت‌های رسم خود را بهبود بخشید، مجموعه دیدآموزی منبعی خواهد بود برای الهام‌گیری و تمرین‌های آسان این مجموعه شما را به شوق خواهد آورد تا برگ‌های دفتر طراحی‌تان را با پشت گرمی بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر سیاه کنید. نوآموختن طراحی دفتر چهارم از مجموعه دیدآموزی است. در این دفتر به هنر کودکان و هنرمندان ناهموند همچون منبع الهام ارجاع داده می‌شود تا مخاطب با فراغ بال به نقاشی و طراحی آزادانه روی آورد و به جای تکیه بر نتیجه، از خلق تصویر لذت ببرد. پیتر ینی در این کتاب شما را فرامی‌خواند تا آلبوم‌های خانوادگی‌تان را بردارید و از رویشان هنرهای ناهموند و نامتعارف خودتان را پدید آورید.

شگردهای طراحی (مجموعه دیدآموزی 2)

  • 49,500 تومان

اگر عزم یادگیری طراحی دارید، یا بر آن هستید که مهارت‌های رسم خود را بهبود بخشید، مجموعه دیدآموزی منبعی خواهد بود برای الهام‌گیری و تمرین‌های آسان این مجموعه شما را به شوق خواهد آورد تا برگ‌های دفتر طراحی‌تان را با پشت گرمی بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر سیاه کنید. شگردهای طراحی کتاب دوم از مجموعه دیدآموزی است. مخاطب این کتاب به اندیشیدن به کنش طراحی به مثابه گونه‌ای زبان ترغیب می‌شود. اشاره، بساویدن، احساس کردن، خط‌خطی کردن و جنبیدن از جمله کنش‌هایی است که نویسنده کتاب به کمک‌شان مخاطب را به طراحی فرا می‌خواند. در پی مقاله‌ای کوتاه، 22 تمرین ـ که هیچ کدام بیش از یک ساعت نمی‌پاید ـ در انتظارتان است تا به همراهشان مهارت‌های خیال‌پروری و طراحی‌تان را بهبود بخشید. درآمد پیتر ینی بر شگردهای طراحی هم ساده است و هم پرشور؛ هر آن که دل در گرو خلق دارد، با این تمرین‌ها به عالم اندیشه‌گری بصری سفر خواهد کرد.

نگاه هنرمند (مجموعه دیدآموزی 1)

  • 33,500 تومان

اگر عزم یادگیری طراحی دارید، یا بر آن هستید که مهارت‌های رسم خود را بهبود بخشید، مجموعه دیدآموزی منبعی خواهد بود برای الهام‌گیری و تمرین‌های آسان این مجموعه شما را به شوق خواهد آورد تا برگ‌های دفتر طراحی‌تان را با پشت گرمی بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر سیاه کنید. نگاه هنرمند دفتر اول از مجموعه دیدآموزی است. مخاطب از این دفتر می‌آموزد که چگونه جهان پیرامون را با نگاهی نو بنگرد و در میان اشیاء عادی و تکراری هنر بجوید. این دفتر به سان رویدادی است به جهان خیال تا از میان ابرها، بر رخ دیواره‌های سنگی، روی پاکت‌نامه و بر برگه‌های کاغذی منابعی ناب و الهام‌بخش بیابید. 22 تمرین از پی مقاله‌ای کوتاه در انتظارتان است تا به کمکشان مهارت‌های خیال‌پروری و طراحی‌تان را بهبود بخشید.

طراحی پیکره (مجموعه دیدآموزی 3)

  • 69,500 تومان

اگر عزم یادگیری طراحی دارید، یا بر آن هستید که مهارت‌های رسم خود را بهبود بخشید. مجموعه دیدآموزی منبعی خواهد بود برای الهام‌گیری و تمرین‌های آسان این مجموعه شما را به شوق خواهد آورد تا برگ‌های دفتر طراحی‌تان را با پشت گرمی بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر سیاه کنید.

تاریخ موسیقی غرب

  • 395,000 تومان


پدیدآورندگان تاریخ موسیقی غرب در ویراست هشتم کتاب به کاوش در روند رشد و توسعه موسیقی رفته‌اند و آهنگ دگرگونی‌هایش را از منظر تحول‌آفرینان واکاوی کرده‌اند. روش‌شناسی این رهیافت انسان محور اقتضا می‌کند که مردم - شنوندگان، مخاطبان، منتقدان، اجراکنندگان، و سازندگان - در کانون روایت‌ها جای داشته باشند، تا بتوان ارزش‌ها و اعتبارها را از دیده آن‌ها بازخوانی کرد. بی‌گمان سرگذشت یکی از بزرگ‌ترین آفریده‌های بشر در یک مجلد نمی‌گنجد، با وجود این، مجموعه حاضر چنان بازبینی و ویرایش شده است که هر پژوهش‌گر و هنرپژوهی از محتوایش بهره‌مند خواهد شد. کتابی که پیش رو دارید، هفت بار پیش از این بازبینی شده است و همین نکته نشان می‌دهد که «تاریخ موسیقی غرب» در میان مشتاقان هنر موسیقی جایگاهی برجسته یافته است. روایت نورتن از تاریخ موسیقی در بافتار ساختارهای اجتماعی و رویدادهای تاریخی تبیین شده است. عنایت روایتگران این روایت به امر آموزش و آموزش‌شناسی نیز آشکار است و از این منظر می‌توان کتاب پیش رو را داستانی بی‌مانند دانست.

صفحه‌ی 1