فرشاد بهاري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پارادوکس‌درمانی (روان‌درمانی اضدادی مبانی نظری و عملی کار با فرد زوج و خانواده)
100 فن در مشاوره‌ی ازدواج و خانواده‌درمانی (راهنمای مفاهیم و فنون برای متخصص یاوری)
خانواده‌درمانی (تاریخچه نظریه کاربردها)
  • 400,000 تومان
  • با تخفیف: 400,000 تومان
ارزیابی و درمان تعارض زناشویی (رویکرد چهار مرحله‌ای)
مثلث و مثلث‌سازی در خانواده و ازدواج (الفبای درمان)
راهنمای ترسیم ژنوگرام خانواده (ابزاری مفید برای درک عملکرد خانواده خویش) با سی‌دی
ژنوگرام (سنجش و مداخله در مشاوره ازدواج و خانواده‌درمانی)
آموزش مهارت‌های ارتباط  زناشویی (حرف زدن و گوش دادن به همدیگر)
فنون خانواده‌درمانی
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان

پارادوکس‌درمانی (روان‌درمانی اضدادی مبانی نظری و عملی کار با فرد زوج و خانواده)

  • 200,000 تومان

مداخلات اضدادی با توسل به قطع حلقه‌های بازخوردی تقویت‌کننده برای تغییر ماهیت خود ابقای نشانه مرضی، طراحی می‌شوند تا آن را از راه درگیر کردن رفتار مخالف حفظ نمایند. پارادوکس از ماهیت ضد شهودی مداخله ناشی می‌شود که در آن، به نظر می‌رسد مسیر حرکت بسوی مقصد در دور شدن از آن نهفته است. شکل خاصی از مداخله اضدادی معروف به بن‌بست مضاعف درمانی یا پارادوکس متقابل است، که در آن مراجع خواه فلان کار را انجام دهد یا ندهد، محکوم به برد است. چنین مداخلاتی راهی است برای برای پاسخ دادن به بن‌بست مضاعفی که خانواده بدین شکل عرضه می‌کند: ما مشکل داریم، به ما کمک کن _ما از تغییر می‌ترسیم، ما را وادار به تغییر نکن_ از این روی، هر راهی که درمانگر برگزیند، شکست می‌خورد. کتاب «روان‌درمانی اضدادی» اولین کتابی است که به زبان فارسی در اختیار مشتاقان و رهپویان جدی مشاوره سیستمی با زوج‌ و خانواده و مراجعان شدیدا مقاوم به درمان قرار می‌گیرد. نویسندگان کتاب که از صاحب نظران عرصه درمان اضدادی هستند، سعی کرده‌اند با توضیح مبانی و اصول درمان اضدادی امکان نفوذ در اراده مراجعان شدیدا مقاوم به درمان را فراهم نمایند. یکی از فنونی که با دقت طراحی شده است، نوشتن نامه‌های اضدادی و پیگیر‌های مداوم این فن است. با اینکه پارادوکس‌درمانی شیوه پرقدرت و تاثیرگذاری در درمان زوج‌ها و خانواده‌های مقاوم است، اما استفاده مکرر آن بدون برقراری ارتباط امن با مراجع به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و تاکید می‌شود که این رویکرد به روال رایج درمانگران تبدیل نشود. زیرا درمان زودهنگام به ویژه درمان اضدادی اثر وارونه داردد. مطالعه جدی مطالب این کتاب به مشتاقان رویگرد سیستمی قویا توصیه می شود.

100 فن در مشاوره‌ی ازدواج و خانواده‌درمانی (راهنمای مفاهیم و فنون برای متخصص یاوری)

  • 70,000 تومان

کتاب 100 فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی که تلفیقی خلاق از فنون رویکردهای مختلف خانواده‌درمانی است، با هدف تربیت تربیت دانشجویان علاقه‌مند در واحد درسی علمی - کارورزی ، در حوزه‌ی مشاوره خانواده تدوین شده است. همان گونه که نویسنده‌ی کتاب نیز تاکید می‌کند این کتاب در 3 بخش مفاهیم، فنون و کاربرگ‌هایی، برای تمرین عملی فنون خانواده‌درمانی تنظیم شده است. این کتاب با توجه به گوناگونی خانواده‌ها، با اتخاذ دیدگاه انتخابی، به درمانگران فرصت می‌دهد تا از میان روش‌های مداخله‌ای گوناگون، رویکردی را برگزینند که به همه‌ی اعضای خانواده در شناخت خود و ابعاد عاطفی، رفتاری و شناختی، کمک کند.

خانواده‌درمانی (تاریخچه نظریه کاربردها)

  • 400,000 تومان

از زمان چاپ اول ترجمه نخست این کتاب در دهه 1380 ه.ش تا انتشار چاپ ترجمه حاضر قریب به دو دهه می‌گذرد و در این رهگذر شاهد تغییرات محتوایی و ساختاری چشم‌گیر در متن آن هستیم. اگر آن زمان چاپ این اثر فاخر به منزله یک اثر جامع و کم بدیل در عرصه خانواد‌ه‌درمانی وجه ممیزه آن به شمار می‌رفت امروز، با انتشار کتاب‌های متعدد در این زمینه، دیگر وجه بارز آن نه پیش‌گام بودن نسخه فارسی آن، بلکه ویرایش متنی ژرف و فراخور تامل در متن جدید کتاب است. از این روی کتاب حاضر، متنی نوین و شایسته مطالعه است. امید دارم رهپویان مشتاق حوزه مشاوره خانواده و خانواده‌درمانی از چاپ اثر جدید از نظر محتوا اغنا شوند و در معرفی آن به مشاوران همتای خود کوشا باشند.

ارزیابی و درمان تعارض زناشویی (رویکرد چهار مرحله‌ای)

  • 200,000 تومان

کتاب «ارزیابی و درمان تعارض زناشویی» که حاصل نزدیک به یک دهه کار بالینی است بر مفاهیم بوئن از نظام خانواده و زناشویی استوار است. اهمیت این اثر، در توجه ویژه به تعارض زناشویی از سه زاویه فردی، دوتایی، و مثلثی است. نگاه فرایندی به تعارض زناشویی امتیاز ویژه این کتاب است که امکان پیش‌بینی و مداخله را برای درمانگر زناشویی فراهم می‌کند. یک راه منطقی برای نظر کردن به میزان کیفیت زناشویی، کشف این نکته است که زوج ها در فراز و نشیب زندگی در کدام مرحله از رابطه زناشویی و به تبع آن در کدام مرحله از تعارض زناشویی‌اند. تنها با مرحله‌بندی تعارض زناشویی و شناخت علائم و نشانه‌های هر مرحله است که مداخله بالینی مناسب را می‌توان از درمانگر زناشویی انتظار داشت. مرحله‌بندی تعارض زناشویی و معرفی مداخلات مناسب هر مرحله از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

مثلث و مثلث‌سازی در خانواده و ازدواج (الفبای درمان)

  • 205,000 تومان

کتاب حاضر در واقع آسیب‌شناسی روابط خانوادگی است. هم آسیب‌های درون و هم بیرون خانواده را بررسی و هم درمان‌های مناسب هر آسیب را با ذکر موارد، ارایه می‌کند. آشنایی با مثلث، مثلث‌سازی و مثلث‌زدایی، مفاهیم مهم و کلیدی در مشاوره و درمان خانواده و ازدواج است. کتاب حاضر از آثار برجسته در این زمینه است که توسط فیلیپ گه‌رن و همکاران او به رشته تحریر درآمده است. مطالعه دقیق این کتاب را به متخصصان و دانشجویان مشاوره خانواده توصیه می‌کنیم.

راهنمای ترسیم ژنوگرام خانواده (ابزاری مفید برای درک عملکرد خانواده خویش) با سی‌دی

  • 80,000 تومان

راهنمای ترسیم ژنوگرام به شما کمک می‌کند تا لایه‌های پنهانی رفتار و الگوهای روابط در خانواده خود را بهتر بشناسید. با مطالعه دقیق این کتاب درمی‌یابید که خانواده چگونه شما را همین‌گونه که هستید، شکل داده است. این اثر گام به گام شما را پیش می‌برد تا بیاموزید چگونه ژنوگرام خانواده خود را ترسیم کنید. با انجام تمرین‌ها و فعالیت‌های این کتاب، شما از خانواده‌ها و جایگاه خود در آن، آگاه می‌شوید.

ژنوگرام (سنجش و مداخله در مشاوره ازدواج و خانواده‌درمانی)

  • 170,000 تومان

واژه ژنوگرام مدت‌هاست به گوش اهل فن آشناست. با این حال، تاکنون منبع موثقی که مورد وفاق همگان باشد، در دسترس قرار نگرفته است. ژنوگرام به عنوان یک ابزار سنجشی و بالینی، یک دید وسیع و پانورامیک درباره خانواده و تعامل اعضای آن به دست می‌دهد. استفاده از ژنوگرام مانند استفاده از عدسی زوم است. زیرا می‌تواند تک تک اعضای خانواده را در رابطه با سایر اعضای خانواده نشان دهد. همچنین کم و کیف تعامل اعضای خانواده مانند رفتارهای نامتعارض ، ائتلافی، سرد و حتی رفتارهای بعیدی مانند وفور خودکشی را می‌توان مشاهده کرد. رفتارهایی که برای درک خانواده و رفتار تراجعی آن‌ها نیز مهم است.

آموزش مهارت‌های ارتباط زناشویی (حرف زدن و گوش دادن به همدیگر)

  • 35,000 تومان

این کتاب به کندوکاو، آموزش و تمرین مهارت‌های خوب سخن گفتن و شنوندة خوبی بودن- که از جمله مهارت‌هایی است که در استحکام و بقای رابطة زناشویی نقش دارند- می‌پردازد. در آموزش مهارت‌های ارتباط زناشویی که به عنوان کتابِ کار، در آموزش و درمان زوج‌ها به کار برده می‌شود، هم گوینده و هم مخاطب، با بهره‌گیری از تمثیل گلبرگ‌ها، جایگاه و معنای ضمنی دیدگاه خویش را مشخص می‌سازد. مطالعه و انجام تکالیفی که در کتاب آمده، به بهبود مهارت‌های ارتباطی در زناشویی کمک می‌کند.

فنون خانواده‌درمانی

  • 200,000 تومان

خانواده‌درمانی به عنوان یک نگرش متفاوت به درمان می‌کوشد که ساخت خانواده و سلسه رفتارهای حاکم را تغییر دهد. سالوادور مینوچین پایه‌گذار مکتب خانواده درمانی ساختی به همراه چارلز فیشمن کوشیده‌اند با ارایه مثالی‌هایی واقعی از جلسات درمانی با خانواده‌ها،‌فنون خانواده‌درمانی، درمانی ساختی را معرفی کنند. کتاب حاضر همراه با کتاب دیگر وی به نام خانواده‌ها و خانواده‌درمانی مبانی عملی و نظری کار با خانواده‌ها را عرضه می‌کنند.

صفحه‌ی 1