علي حسن زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ادیپ (میل آتشین کودک)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
شاه‌کلید ثروت
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
با مغزمان چه باید بکنیم
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
کودکی کشته می‌شود (در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ)
جنسیت و هستی‌ شناسی
  • 166,000 تومان
  • با تخفیف: 166,000 تومان
در ستایش ریاضیات
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
با گفتگو درمان کنیم رنج و غم پنهان دوست
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
چرا روانکاوی 3 مداخله
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
سوژه لاکانی
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان

ادیپ (میل آتشین کودک)

  • 98,000 تومان

نه داستانی عاشقانه و نه داستان احساسات؛ ادیپ، بیش از هر چیز، تجربۀ میل مفرطی است که کودک نسبت به والدینش از سر می‌گذراند: آتشی که در جان کودک می‌افتد و تا آخرین نفس‌هایش در او زبانه می‌کشد. این آتش‌فشان ادیپی پس از شکل‌گیری در کودکی و تشدید در نوجوانی هرگز به‌طور کامل خاموش نمی‌شود. بعدها، در بزرگسالی، سر هر بزنگاه پرتنش، به‌هنگام هر نزاع عاطفی، از نو فوران می‌کند. خوان‌ ـ‌ داوید نازیو، یکی از شاگردان برجستۀ ژاک لاکانِ پرآوازه، در این کتاب کوتاه، از راه تمایزگذاری بین «ادیپِ پسر» و «ادیپِ دختر»، بحث‌های گیرا پیرامون «عقدۀ ادیپ» به‌طور عام و ارائه گزیده‌هایی از متون فروید و لاکان، «عقدۀ ادیپ» را به‌منزلۀ افسانه‌ای مربوط به خاستگاه هویت جنسی‌مان در مقام مرد یا زن و نیز خاستگاه رنج روان‌نژندانه‌مان شرح می‌دهد.

چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم

  • 69,000 تومان

خوان ‌ـ ‌داوید نازیو، روانکاو آرژانتینی و یکی از شاگردان ژاک لاکان، در کتاب کوتاه «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟: جستاری روانکاوانه در باب ناخودآگاه و تکرار» از تکرار و ناخودآگاه سخن می‌گوید، هم از تکرار سالم که به ما اجازه می‌دهد گذشته‌مان را حفظ کنیم و به هویت خویش استحکام بخشیم، و هم از تکرار بیمارگونه، زخمی گشوده که مداوا نمی‌یابد و با گذر ماه‌ها و سال‌ها ــ از کودکی تا بزرگسالی ــ عمیق‌تر می‌شود، به‌سان نقطه‌ای عفونت‌گرفته که کل شخص را آلوده می‌کند. بنابراین، از طرفی، «من تکرار می‌کنم، پس هستم». و از طرف دیگر، «من آنم که در آگاهی پس‌اش می‌زنم، اما در عمل تکرارش می‌کنم». نویسنده در آمیزه‌ای جالب از نظریات فرهیخته و مثال‌های عامیانه می‌کوشد به این پرسش‌های ساده اما بسیار مهم پاسخ گوید که در اعمال و رفتار تکراری ما چه چیز تکرار می‌شود؟ چرا تکرار می‌شود؟ و چگونه تکرار می‌شود؟

شاه‌کلید ثروت

  • 115,000 تومان

شاه کلید ثروت وسیله مبتکرانه‌ای‌ست که دارندگانش می‌توانند قفل همه مشکلات‌شان را با آن باز کنند. قدرت جادوی آن از قدرت چراغ جادوی علاءالدین هم بیشتر است. دری به سوی سلامتی می‌گشاید. دری به سوی عشق و علاقه. و با بروز منش و صفات شخصیتی که به دوام روابط می‌انجامد، دری به سوی دوستی. روشی ارائه می‌کند که به کمک آن هر سختی، هر شکست، هر ناامیدی، هر قضاوت اشتباه و هر باختی در گذشته به ثروتی گرانبها تغییر ماهیت می‌دهد. به همه ناامیدان جان تازه‌ای می‌بخشد و فرمولی نشان‌شان می‌دهد که به کمک آن «به هوش بیایند» و با تکیه بر حالت ذهنی که ایمان نامیده می‌شود، از مخزن عظیم خرد نامتناهی استفاده کنند. مردمان دون‌پایه را سربلند می‌کند و به آن‌ها قدرت، شهرت و ثروت می‌بخشد. ساعت زمان را به عقب برمی‌گرداند و به آن‌ها که خیلی زود پیر شده‌اند، روحیه جوان می‌دهد. روشی برای استفاده تمام و کمال از قابلیت‌های ذهن ارائه می‌کند تا بتوان کنترلی چالش‌ناپذیر بر احساسات قلبی و قدرت ذهنی داشت.

با مغزمان چه باید بکنیم

  • 82,000 تومان

براساس نگرش سنتی و مکانیکی، مغز اندامی مرکزی و مرکزیت‌بخش بود، ماشینی که همه اندام‌های دیگر را کنترل می‌کند. این نگرش مرکزیت‌بخش به مغز برای مدت‌ها نشان‌دهنده ایدئال حکمرانی بود: رهبری یگانه که همه اعضا را هدایت و کنترل می‌کند. با این همه، علوم اعصاب جدید این نگرش به مغز را در هم کوبیده‌اند و مغز را نه ماشینی خود آیین بلکه شبکه‌ای از به هم پیوستگی‌های نورونی می‌انگارند که هیچ مرکزیتی ندارد. این تغییر نگرش به مغز با تغییری بنیادین در شیوه‌های سازماندهی اجتماعی و سیاسی همراه بوده است. پلاستیسیته مغز پیامدهای سیاسی و اجتماعی‌ای دارد که از قضا همخوان با روح سرمایه‌داری است و عالمان اعصاب به کل از آن غافلند. کاترین مالابو در کتاب حاضر سویه سیاسی و اجتماعی مفهوم پلاستیسیته مغز را بررسی می‌کند و می‌کوشد معنای رادیکال و رهایی‌بخش پلاستیسیته مغز را بپروراند. از همین‌روست که او سخن معروف مارکس درباره تاریخ را در مورد مغز به کار می‌برد: «انسان‌ها مغز خویش را می‌سازند، اما نمی‌دانند که چنین می‌کنند».

کودکی کشته می‌شود (در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ)

  • 40,000 تومان

نهاده قدرت‌مند کتاب حاضر این است که هر یک از ما در درون خویش کودکی برای کشتن داریم. این کودک شگرف چیزی نیست جز بازنمود میل مادریا، به تعبیر فروید، «خودشیفتگی آغازین». بدون کشتن این کودک و بدون تکرار مدام این کشتارها هرگز نمی‌توان سخن تازه گفت و عشق ورزید. سرژ لوکلر، نخستین روانکاو لاکانی فرانسه، هر یک از پنج فصل کتاب را با یک یا چند مورد پژوهی برگرفته از تجربه بالینی‌اش در مقام روانکاو آغاز می‌کند. سپس، در هر یک از این پژوهش‌ها درون‌مایه اصلی کتاب را به مسائل و مفاهیم مهم دیگر پیوند می‌زند، مفاهیمی نظیر میل، سوژه، عشق، تفاوت جنسی، رانه مرگ و جز این‌ها. افزون بر این، در پی‌نوشت خارق‌العاده کتاب، ناتا مینور درباره «مواجهه غریب» زیگموند فروید و آرتور شنیتسلر بحث می‌کند. پرسش اصلی پی‌نوشت کتاب این است: «امر زنانه» چه جایگاهی در آثار و افکار این دو نویسنده بزرگ دارد؟

جنسیت و هستی‌ شناسی

  • 166,000 تومان

کتاب حاضر ابدا پژوهشی اروتیک در باب تجلی‌های فراوان جنسیت نیست و هرگز قرار نبود چنین چیزی باشد. از قضاء هدف این پژوهش چیزی متفاوت و کاملا متضاد است: پژوهشی فلسفی و روانکاوانه در باب نقاط ساختاری ویژه‌ای که این تجلی‌های فراوان را به وجود می‌آورند و حتی ضروری می‌سازند. به بیان دیگرء کاملا معقول و منصفانه است که بگوییم در این کتاب من اصلا و ابدا (از جنسیت حرف نمی‌زنم). هیچ‌گونه بحث و حرف‌های آن چنانی درباره سکس و جنسیت را نمی‌توان در این‌جا یافت; چیزی در راستلای دانش (رفتار جنسی) دستگیر خواننده نخواهد شد; در حقیقتء پرسش حاکم بر سراسر کتاب این است: کدام بن بست‌ها و تناقض‌های هستی شناختی (کیفیت‌های خاص) جنسیت را به وجود می‌آورند و ارزش گذاری‌های فرهنگی متفاوت و انواع گوناگون تنظیمات تحمیلی بر جنسیتء از جمله - به تعبیر فوکو- تنظیم از راه تحریکء را ایجاد می‌کنند.

در ستایش ریاضیات

  • 18,000 تومان

جایگاه ریاضیات از دیرباز محل نزاع بوده است برخی از شر آن به خدا پناه برده‌اند، برعکس برخی از شر انبوه دهشتناک جزئیات ملموس به آن پناه برده‌اند. برخی آن را یگانه صورت اندیشه می‌انگارند. برخی آن را انتزاعی به حساب می‌آورند که نابودگر زندگی با صفا و بی غل و غش است اما برخی بر عکس واقعیت را بدون آن ناممکن می‌دانند. آلن بدیو،‌فیلسوف نامدار فرانسوی، به دفاع از ریاضیات بر می‌خیزد و نظریه‌ای نو درباره ریاضیات می‌پروراند از دید بدیو ریاضیات هستی‌شناسی است. او در کتاب حاضر می‌کوشد با زبانی ساده از ریاضیات و رابطه‌اش با فیلسوفان، فلسفه، واقعیت، زندگی و نیک‌بختی سخن بگوید.

با گفتگو درمان کنیم رنج و غم پنهان دوست

  • 20,000 تومان

این کتاب یک راهنمای عملی صمیمی و اندیشمندانه برای ایجاد ارتباط در خانه، مدرسه و محل کار می‌باشد مخصوصا هنگام تلاش برای بهبود دادن به روابط از هم گسسته دیگران... «رئیس دانشگاه...» این کتاب کوچک همان چیزی است که باید باشد، در اوقات دشوار زندگی... «مدیر تلویزیون...»

چرا روانکاوی 3 مداخله

  • 24,000 تومان

در این کتاب آلنکا زوپانچیچ بر این عقیده است که روانکاوی لاکانی می‌تواند ما را از خواب دگماتیسم بیدار کند. او می‌کوشد نشان دهد که روانکاوی ما را یاری نمی‌کند تا ایدئال گنجینه شخصی و تکنیکی‌مان را پرورش دهیم؛ روانکاوی لاکانی هرگز از رسیدن به هدف‌درمانی «میسر کردن سازگاری اجتماعی» راضی نشده است، بلکه سویه‌ای انتقادی دارد. روانکاوی، ابزار مفهومی نیرومندی برای نقد و سنجش دستگاه‌های دیگر در اختیار می‌گذارد. در این کتاب، زوپانچیچ می‌کوشد با استفاده از مفاهیم روانکاوانه در سه رعصه هستی‌شناسی، فلسفه عملی و زیباشناسی مداخله کند.

سوژه لاکانی

  • 80,000 تومان

سوژه لاکانی؛ میان زبان و ژوئیسانس، نخستین کتاب فینک و یکی از اساسی‌ترین کتاب‌ها در زمینه روانکاوی لاکانی است. این کتاب نظریه از بنیاد نویی را درباره سوژه و سوبژکتیویته، آن گونه که در کار ژاک لاکان یافت می‌شود، عرضه می‌کند. شاید مایه شگفتی باشد، اما لاکان - همچون دکارت، کانت، و دیگر متفکران بزرگ مدرنیته - سوژه را باور دارد: سوژه لاکانی «انسان کامل» نیست، بلکه ناتمام است و فقدان دارد، فقدان و دوپارگی خویش را می‌پذیرد و در عین حال می‌داند که دیگری نیز ناتمام است و فقدان دارد. این سوژه همواره در رابطه و در کشاکش با دیگری است؛ غالبا اسیر آن، اما گاه امکان‌ناپذیر روی می‌دهد و دیگری را تغییر می‌دهد، از نو می‌آفریند. این سوژه علتی در جهان فراسو ندارد، بلکه به مثابه علت خویش پا به هستی می‌گذارد. از ژوئیسیانس خود دست نمی‌کشد، بل مسئولیت ژوئیسانس خویش را به گردن می‌گیرد. این سوژه غالبا اسیر زبان است؛ نمی‌تواند یک بار و برای همیشه دست از زبان و خویشتن‌پرستی بشوید، به درجه ارادت نایل آید، و تا ابد پاک بماند و آسوده از شکنجه زبان. سوژه لاکانی فقط آنگاه می‌تواند از زبان فارغ شود که پیشاپیش بدل به تفاله‌ای شده که برای زبان ناگواردنی است.

صفحه‌ی 1