سهراب خليلي شوريني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تاریخ امیدبخش نوع بشر
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
آین رند (زندگی رمان و فلسفه)
  • 64,000 تومان
  • با تخفیف: 64,000 تومان
القاعده و معنای مدرن بودن
  • 12,500 تومان
  • با تخفیف: 12,500 تومان
افسانه مدیریت
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان

تاریخ امیدبخش نوع بشر

  • 95,000 تومان

اگر تنها یک باور وجود داشته باشد که چپ و راست، روانشناسان و فیلسوفان و متفکران قدیم و جدید را به هم پیوند دهد این فرض ناگفته است که انسان‌ها بد هستند. این برداشتی است که در پس تیترهای درشت روزنامه‌هاست و زندگی ما را رقم می‌زند. ریشه‌های این تفکر را از ماکیاولی تا هابز و از فروید تا پینکر را در بر گرفته و در اعماق اندیشه غرب ریشه دوانده است. اما کتاب نوع بشر بحث نوینی را مطرح می‌کند که فرض خوب بودن بشر هم واقع‌گرایانه است و هم انقلابی. غریزه همکاری به جای رقابت و اعتماد به جای سوءظن بنیادی تکاملی دارد که به آغاز نوع ما باز می‌گردد. در این کتاب عظیم، روتگر برگمن، نویسنده پرفروش بین‌المللی، برخی از مشهورترین مطالعات و رویدادهای جهان را می‌گیرد، قالب آنها را تغییر می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از 200 هزار سال اخیر تاریخ بشر را تصویر می‌کند. برگمن نشان می‌دهد که باور به مهربانی و نوع‌دوستی انسان چگونه طرز تفکر ما را تغییر می‌دهد و چگونه می‌توان از آن به مثابه پایه‌ای برای دست‌یابی به تغییر واقعی در جامعه بهره برد. زمان نگرش جدیدی به سرنوشت بشر فرا رسیده است.

آین رند (زندگی رمان و فلسفه)

  • 64,000 تومان

«فلسفه من، در اصل، مفهوم انسان به‌مثابه موجودی قهرمان است، با شادی‌هایش به‌مثابه هدف اخلاقی زندگی، با دستاوردهای پربارش به‌مثابه بهترین فعالیت، و با خرد به‌مثابه تنها مطلق موجود» (آین رند، اطلس شورید). آین رند رمان‌نویس، فیلسوف، نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس روسی-آمریکایی بود که به دلیل فلسفه «عینیت‌گرایی» که مروج آن بود و رمان‌های پرفروش‌اش «سرچشمه» و «اطلس شورید» معروف است. این رمان‌ها مضامینی فلسفی و عناصری علمی - تخیلی و رمانتیک دارند. آین رند در هنر مروج واقع‌گرایی رمانتیک بود و به جز ارسطو و برخی ارسطوگرایان و لیبرال‌های کلاسیک، سرسختانه با بیشتر فیلسوفان و سنت‌های فلسفی مخالفت می‌کرد. کتاب حاضر نگاهی است به زندگی و آثار آین رند از منظر بارابارا برندن و ناتانیل برندن، روان‌درمانگر و نویسندۀ آمریکایی-کانادایی که زمانی همفکر و همکار او بود.

القاعده و معنای مدرن بودن

  • 12,500 تومان

هیچ کلیشه‌ای گمراه کننده‌تر از این نیست که القاعده را بازگشت به دوران قرون وسطی بدانیم. القاعده محصول تبعی جهانی‌سازی است. مثل کارتل‌های جهانی مواد مخدر و کوپوریشن‌های مجازی کسب و کار که در دهه 90 به وجود آمدند، القاعده در زمانی به وجود آمد که مقررات‌زدایی مالی ثروت‌های کلان خارجی به وجود آمده و جنایتکاری سازمان‌یافته جهانی شده بود. متمایزترین مشخصه‌های القاعده برنامه‌ریزی یک خشونت سازمان‌یافته‌ی خصوصی در سراسر جهان است که د ر گذشته ناممکن بود. همین‌طور، این باور که با اقدامات تخریبی حیرت‌آور می‌توان جهانی پدید آود، در قرون وسطی وجود نداشت. نزدیک‌ترین خویشاوندان القاعده آنارشیست‌های اواخر قرن نوزدهم اروپایند. هر کس تردید دارد که ترور انقلابی، یک اختراع مدرن است، تصمیم گرفته است که تاریخ اخیر به فراموشی بسپارد. اتحاد جماهیر شوروی کوششی برای تجسم بخشیدن به ایدئال روشنگری، جهانی بدون قدرت و تضاد بود. در اجرای این اندیشه ده‌ها میلیون نفر انسان را کشت و به بردگی کشید. آلمان نازی بدترین نسل کشی تاریخ را مرتکب شد. این کار را با هدف پرورش نوع جدیدی از انسان به انجام رساند. هیچ دورانی در گذشته چنین پروژه‌هایی را در سر نپرورانده. اتاق‌های گاز وگولاگ‌ها، مدرن‌اند.

افسانه مدیریت

  • 16,000 تومان

مثل همه چارچوب‌های مفهومی ارائه شده برای رشته استراژی، همه آن‌ها مشتی بدیهیات ابطال‌ناپذیرند. آن‌ها همیشه درست‌اند، فقط به شرط آن‌ که شما آن‌ها را به روش درستی پیاده ‌کنید! اما اگر واقعا می‌خواهید از گورو‌ها و اساتید مدیریت امریکایی سودی ببرید، به دقت ببینید چه می‌گویند، سپس به سرعت در جهت عکس آن پا بگذارید. این رشته از اول معیوب متولد شده. آنچه تیلور ارائه داد نه تئوری بود نه علم، فقط تبلیغات محسورکننده‌ای بود برای مذهب جدید مدرنسیم که مورد علاقه سرمایه‌داران قرار گرفت و طبقه‌ای از مدیران مفت‌خور و متکبر را به وجود آورد.

صفحه‌ی 1