رحيم كوشش


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پرنده‌های سرگردان (مجموعه شعر)
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
پیچیدگی و سادگی (دانش پیچیدگی چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند)
چگونه غیر قابل پیش‌بینی را پیش‌بینی کنیم (هنر هوشمندتر از همه بودن)
فلسفه و عشق (از افلاطون تا امروز)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
نگاهی نو به اسطوره‌شناسی
  • 46,000 تومان
  • با تخفیف: 46,000 تومان
تفکر انتقادی (در باب مباحثه استدلال و کشف حقیقت)
معرفت‌شناسی در باب شک شناخت و آگاهی
  • 99,000 تومان
  • با تخفیف: 99,000 تومان

پرنده‌های سرگردان (مجموعه شعر)

  • 29,000 تومان

«رابیندرانات تاگور» شاعر، ترانه‌سرا، داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و نقاش معروف هندی است. وی با به کارگیری اشکال جدید شعر و نثر و با استفاده از زبان محاوره در ادبیات بنگالی توانست خود را از اشکال سنتی متکی به زبان و ادبیات سنسکریت برهاند و در سال 1913 م. جایزه ادبی نوبل را دریافت نماید. او شخصیت بزرگی بود که تا اندازه زیادی توانست راه را برای نفوذ و تاثیر فرهنگ هند در ادبیات جهان بگشاید و خود را به عنوان یکی از هنرمندان خلاق، بزرگ و برجسته این سرزمین در عصر جدید مطرح کند. بیش از دو هزار ترانه از تاگور باقی مانده است که بسیاری از آن‌ها هنوز نیز بر سر زبان‌هاست و از محبوبیت بسیار برخوردار است. سال‌های سرشار از یاس و اندوه این شاعر بزرگ پس از مرگ همسر و دو فرزندش آغاز شد که در فاصله 1902 تا 1907 م. اتفاق افتاد. تاثیر این حال را در آثار متاخر او به نیکی می‌توان دید. «پرنده‌های سرگردان» مجموعه‌ای از اشعار بسیار کوتاه و پرمغز اوست که به زیبایی تمام، انگاره‌های خاص وی در باب طبیعت، انسان و زندگی را به تصویر کشیده است.

پیچیدگی و سادگی (دانش پیچیدگی چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند)

  • 38,000 تومان

دانش پیچیدگی، در بهترین مفهوم ممکن، یک شمشیر دولبه است. به درستی می‌توانیم آن را «دانش بزرگ» بنامیم. دانشی که بعضی از سخت‌ترین، بنیادی‌ترین و چالش‌برانگیزترین مسائل مطرح شده در دانشگاه‌ها را دربردارد. این دانش در عین حال تلاش می‌کند مباحث و موضوعات عملی عمده‌ای را که هر روز در زندگی شخصی و در ارتباط با تندرستی خود با آنها روبرو می‌شویم، در یک چهارچوب قرار دهد و به این ترتیب، انسان‌ها را در دستیابی به سلامت و امنیت جهانی یاری کند. درست کردن یک پیتزا دشوار است، اما پیچیده نیست. با همین دقت‌ها شما می‌توانید به مسائل مربوط به مالیات خود، یا تعمیر پنچری دوچرخه خود نیز بپردازید. تنها کاری که لازم است انجام بدهید آن است که آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم را قدم به قدم دنبال کنید.

چگونه غیر قابل پیش‌بینی را پیش‌بینی کنیم (هنر هوشمندتر از همه بودن)

  • 235,000 تومان

ما انسان‌ها سخت بر این اعتقادیم که جهان قابل پیش‌بینی‌تر از آن چیزی‌ست که به نظر می‌آید. همه ما برآنیم تا کارهای دیگران را پیش‌بینی کنیم، در حالی که تلاش می‌کنیم خود تا اندازه‌ای غیرقابل پیش‌بینی باشیم و درست زمانی که در این راستا تمام سعی خود را به کار می‌بندیم، حرکات و اعمال ما پیش‌بینی‌پذیرتر می‌شوند. در این کتاب مهارت‌هایی سرگرم‌کننده، آسان و جالب خواهید آموخت که به شما کمک می‌کنند در هر شرایطی هوشمندانه رفتار کنید. برای نمونه، یاد می‌گیرید، با مشاهده دقیق، چگونه پاسخ سؤالات چهار گزینه‌ای را حدس بزنید؛ در بازی سنگ، کاغذ، قیچی برنده باشید؛ ضربه‌های پنالتی را در فوتبال پیش‌بینی کنید؛ برای خرید خانه بهترین زمان ممکن را انتخاب کنید؛ بهترین راه برای سرمایه‌گذاری پولتان را برگزینید و... . «چگونه غیرقابل پیش‌بینی را پیش‌بینی کنیم» به شما خواهد آموخت که با استفاده از روانشناسی کیفیت پیش‌بینی‌هایتان را بالا ببرید. تمام مسائل کاربردی مورد بحث در این کتاب بر پایه یک انگاره کوچک شکل گرفته است؛ مردم زمانی که دست به انتخاب‌های اختیاری، تصادفی یا استراتژیک می‌زنند، ناخودآگاه در دام الگوهای خود می‌افتند که می‌توانیم آن‌ها را پیش‌بینی کنیم..

فلسفه و عشق (از افلاطون تا امروز)

  • 40,000 تومان

از زمانی که «ضیافت» افلاطون نوشته شده است، پیوند میان عشق و فلسفه آشکار بوده است؛ فلسفه، عشق ورزیدن به خرد است. فلسفه‌ورزی و اندیشیدن، دست‌یابی به یک حکمت و معرفت نهایی نیست، بلکه حرکت به سوی آن‌هاست، یا پیش و پس رفتن میان معرفت و فقدان آن. فلسفه، خود خردورزی نیست - برای آن که دست‌یابی به معرفت، در صورتی که ممکن باشد، پایان فلسفه خواهد بود - بلکه نوعی شیدایی و شیفتگی به اندیشه است. فلسفه با اندیشه بازی می‌کند؛ مفاهیم را، افکار را اختراع می‌کند و پدید می‌آورد، در باب آن‌ها به تحقیق و بررسی می‌پردازد. فلسفه، پایان یا اتمام و تکمیل نیست، بلکه زمینه‌سازی بی‌پایان است. عشق نیز یک ناتمامی است، عشق میانجی‌گری است، نه اتمام. عشق نوعی حرکت میان فقدان و اتمام و تکمیل، میان فقر و فراوانی، میان نادانی و دانایی، و نوعی حرکت میان هیولاواری و زیبایی است. عشق و فلسفه، هر دو با حرکت خود، به تاخیر می‌افکنند، متفاوت می‌سازند و به واسطه غیر مستقیم بودن، بی‌راهه رفتن و نرسیدن، زندگی می‌کنند. آن‌ها هر دو به سوی خواست و آرزوی خود حرکت می‌کنند، اما این مقصود همواره به گونه‌ای عطش‌افزا و اشتهاآور، بیرون از دسترس باقی می‌ماند.

نگاهی نو به اسطوره‌شناسی

  • 46,000 تومان

اسطوره‌ها داستان‌هایی مقدس‌اند. آن‌ها درباره آفرینش جهان، پیدایش نخستین مردان و زنان، ماجراجویی قهرمانان و گستاخی و بی‌پروایی نیرنگ‌بازان و فریبکاران، جهان برین و جهان فرودین و درباره آن‌چه در پایان روزگار روی خواهد داد، سخن می‌گویند. هر یک از فرهنگ‌های انسانی، اسطوره‌های خاص خود را دارند که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است. مقدس بودن اسطوره، عمده‌ترین واساسی‌ترین ویژگی آن است. اغلب ممکن است روایت کامل یک اسطوره یا مفهوم درونی آن را تنها کاهنان و روحانیان بشناسند؛ گاهی نیز ممکن است آن اسطوره به درون آیین یا مراسم دینی خاصی راه یافته باشد. در مواردی ممکن است اسطوره تنها در یک زمان یا سال خاص یا در طی آداب و آیینی ویژه یا برای گروهی معین نقل شود. در برخی از فرهنگ‌ها، اسطوره ممکن است عبارت از آگاهی مرموز و مقدسی در باب مردان یا زنانی خاص یا بخشی از مردمان باشد؛ حتی ممکن است یک اسطوره دارایی خاص و محرمانه خاندانی به خصوص یا منحصر به فرد به شمار آید.

تفکر انتقادی (در باب مباحثه استدلال و کشف حقیقت)

  • 156,000 تومان

این که کسی بتواند عقاید خود را بیان کند، آن اندازه بااهمیت و ارزشمند است که گاهی مردم به اشتباه می‌پندارند که آنچه به آن دست یافته‌اند، آخرین مرحله از بلوغ عقلانی است. زمانی که شما صاحب دیدگاهی خاص و جالب توجه شده‌اید، تصور می‌کنید که آماده‌اید با دنیا و تمام چالش‌های موجود در آن روبرو شوید؛ اما متاسفانه داشتن عقاید، در واقع تنها آغاز کار است. از آنجایی که ما در عصر آزادی زندگی می کنیم، شما نیازی به دفاع کردن از عقایدتان ندارید، اما آیا واقعا نمی‌خواهید این کار را بکنید؟

معرفت‌شناسی در باب شک شناخت و آگاهی

  • 99,000 تومان

هر کس چیزهایی می‌داند، از چیزهایی آگاه است و به چیز‌هایی معرفت دارد. اما منظور از «دانستن»، «معرفت» و «آگاهی» دقیقا چیست؟ زمانی که یک «باور» / «اعتقاد»، آگاهانه و مبتنی بر معرفت محسوب نمی‌شود، چه چیزی از دست می‌رود؟ آگاهی و معرفت از کجا حاصل می‌شود؟ چرا منابع معرفتی بعضی از باورها و اعتقادات، قابل اعتماد به شمار می‌آیند؟

صفحه‌ی 1