خشايار ديهيمي


تولیدکننده





بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه امروزین علوم اجتماعی (با نگرش چندفرهنگی)
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
فلسفه سیاسی آیزایا برلین
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
فلسفه سیاسی هانا آرنت
  • 56,000 تومان
  • با تخفیف: 56,000 تومان
نظریه نظم خودانگیخته
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
فردریش ویلهلم نیچه
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
داستایفسکی (جدال شک و ایمان) گالینگور
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
ژان ژاک روسو
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
جان استیوارت میل
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
دروغ اراده آزاد
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
فلسفه هانا آرنت
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
هرمان ملویل
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
فلسفه تنهایی
  • 132,000 تومان
  • با تخفیف: 132,000 تومان

فلسفه امروزین علوم اجتماعی (با نگرش چندفرهنگی)

  • 350,000 تومان

این کتاب رویکرد چندفرهنگیِ متمایزی به فلسفه علوم اجتماعی دارد که مطابق آن، به معرفی و مداقه در موضوعات بنیادینی می‌پردازد که هنگام تفکر درباره انسان از منظر تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان نادیده‌شان گرفت. سرفصل‌های مهمی که در کتاب بررسی شده‌اند ازجمله عبارت‌اند از خود و رابطه‌اش با دیگری؛ فرهنگ و جامعه؛ عقلانیت و فهم‌پذیری؛ نسبی‌گرایی و عینیت؛ و رابطه تاریخ با علوم اجتماعی. با اینکه کتاب از بینش‌های نظریه انتقادی، هرمنوتیک، پساساختارگرایی، و نیز فلسفه تحلیلیِ علوم اجتماعی بهره می‌گیرد، به سبکی شیوا و غیرفنی نوشته شده است و متنی مطلوب برای دانشجویان فلسفه علوم اجتماعی، کارورزانِ علوم اجتماعی، و علاقه‌مندان نگرش چندفرهنگی است.

فلسفه سیاسی آیزایا برلین

  • 50,000 تومان

ایزایا برلین هم مثل بسیاری از فیلسوفان سیاسی برجسته قرن بیستم مهاجر بود. او از روسیه به بریتانیا مهاجرت کرده بود. تجربه‌اش از ضربه‌های دردناک سیاسی و از رژیم های توتالیتر قرن بیستم دست اول و مستقیم بود و همین‌ها به علاوه تعلیم و تربیت بریتانیایی او بود که افکار اندیشه‌های سیاسی‌اش را شکل داد.

فلسفه سیاسی هانا آرنت

  • 56,000 تومان

زندگی هیچ متفکر سیاسی دیگری به اندازه هانا آرنت مظهر تاریخ سیاسی عصر حاضر نبوده است. شاخص بودن اندیشه او تا حدودی نتیجه قدرت فکری اوست، اما به همان اندازه یا بیشتر حاصل تجارب زندگی‌اش و اصالت و بکر بودن واکنش او به آن هاست.آرنت، بر خلاف سنت غالب غربی، عمل همراه با نظرورزی را به عنوان فعالیتی ذاتا انسانی می‌ستود. او می‌کوشید که به سلطه نظر بر عمل پایان بخشد و یکپارچگی را به زندگی عمل ورزانه بازگرداند. آرنت معتقد بود که عمل و گفتار عالی‌ترین تجلیات تمدن هستند، زیرا تکثر و آزادی را در مقام عناصر سازنده هستی شاخص بشری نشان می‌دهند.

نظریه نظم خودانگیخته

  • 20,000 تومان

علیرغم پیچیدگی جهان اجتماعی، که به نظر می‌رسد سدّ راه وجود تنظیماتی است که بتوان با مشاهده تجربی مشخص‌شان کرد، یک نظم فرضی هست که می‌توان آن را از دل گرایش‌ها، اعمال، و عقاید افراد استخراج کرد و این نظم قدرت توضیحی زیادی هم دارد. آنچه در نظریه نظم خودانگیخته بسیار مهم است این است که نهادها و ورزه‌هایی که این نظریه مورد پژوهش و بررسی قرار می‌دهد نوعی از الگوهای دارای اسکلت مناسب را از خود بروز می‌دهند که به نظر می‌رسد حاصل کار یک ذهن طراح توانای همه‌چیزدان است، درحالی‌که عملاً و درواقع حاصل جمع خودانگیخته عمل ذاتاً هماهنگ میلیون‌ها فردی است که اصلاً قصد نداشته‌اند به چنین نظم‌هایی در کل برسند. توضیح این‌گونه الگوهای اجتماعی، از زمان آدام اسمیت، نامی پیدا کرده است: «دست نامرئی». در این نظم، انسان به سمت یاری رساندن به تحقق اهدافی رانده می‌شود که اصلاً قصد و نيّتش را نداشته است. مدعای نظریه نظم خودانگیخته این است که ساختارهای کلی حاصل جمع اَعمال افراد است.

فردریش ویلهلم نیچه

  • 18,000 تومان

این کتاب زندگی‌نامه نیست، بلکه شرح و تفسیر و نقد آثار و اندیشه‌های نویسنده است پس اگرچه حجمشان کم است ، اما می‌توانند نقطه‌ی شروع خوبی برای خوانندگانی باشند که در پی راه یافتن به مضامین اندیشه‌های این نویسندگان و متفکران هستند.

داستایفسکی (جدال شک و ایمان) گالینگور

  • 200,000 تومان

نیچه می‌گوید: «آن کس که با هیولاها پنجه در می‌افکند، باید به هوش باشد که مبادا خود هیولا شود، و آنگاه که زمانی دراز چشم به مغاک می‌دوزی، مغاک نیز چشم به روی روحت می‌گشاید.» در زندان اومسک، داستایفسکی چهار سال با رانده‌شدگانی زیست که از قراردادها و رسوم اجتماعی عادی معاف بودند - موجوداتی که به هستی حیوانی بازگشته بودند. او به مغاکی چشم دوخته بود که در آن عنصر خام شهوت مجرد بشری می‌جوشید و مغاک داخل در روح او می‌شد. او شاید خود هنگامی که پا به زندان گذاشت انسانی غیرعادی بود. در آنجا او آموخت که خود را با جهانی غیرعادی وفق دهد، و هنگامی که سر برآورد نگاه کج و معوجش نمی‌توانست به کانونی دیگر دوخته شود. انسان‌های عادی در رمان‌های داستایفسکی همان‌قدر نادرند که در محوطه زندان. جهان او جهان جنایتکاران و قدیسان، هیولاهای رذیلت یا فضیلت بود. داستایفسکی سی و سه ساله بود که آهنگر زندان غل و زنجیر از پایش گشود تا بار دیگر قدم به جهان انسان‌های آزاد بگذارد، اما این جهانی بود که به واسطه دوره‌ای که او از سر گذرانده بود برای همیشه چهره عوض کرده بود. سال‌های رشد به پایان رسیده بود، اما هنوز سال‌های طولانی تب و هیجان باید طی می‌شد تا سرانجام نبوغ وی بیان هنری‌اش را درباره مسائل خیر و شر که روحش را در سایه تاریک زندان می‌خوردند پیدا کند.

ژان ژاک روسو

  • 12,000 تومان

ژان ژاک روسو نابغه بود، اما در عین حال از آن آدم‌های خوش‌قریحه نوعی روزگارش هم بود، یعنی در هر کاری دستی داشت: موسیقیدان و اپرانویس خلاقی بود که گهگاهی ذوق‌آزمایی می‌کرد، گیاهشناسی غیرحرفه‌ای بود، کمدی‌های اتاق پذیرایی می‌نوشت، شاعری میانمایه بود، و در دو مورد در تدوین قانون اساسی طرف مشورت قرار گرفت...

جان استیوارت میل

  • 32,000 تومان

یگانه مقصودی که برای آن افراد بشر حق دارند به صورت فردی یا جمعی در آزادی عمل هر یک از افراد مداخله کنند صیانت ذات است... یگانه مقصودی که اعمال قدرت بر هر یک از اعضای جامعه‌ای متمدن را، حتی بر خلاف اراده او، موجه می‌سازد پیشگیری از صدمه رسیدن به دیگران است. خیر خود شخص، چه خیر جسمانی و چه خیر اخلاقی‌اش، دلیل کافی برای این کار به‌دست نمی‌دهد... یگانه بخشی از رفتار فرد که وی در قبال آن مسئول جامعه است بخشی است که به دیگران ارتباط دارد. در بخشی که صرفا به خود او مربوط است، استقلال او، از منظر حق، مطلق است. فرد فرمانفرمای خویش است، فرمانفرمای جسم و جان خویش.

دروغ اراده آزاد

  • 100,000 تومان

دروغ :فرصت برای فریب دادن دیگران همیشه وجود دارد و همیشه هم وسوسه انگیز است. شمار اندکی از ما قاتل یا دزد هستیم، اما همه‌مان دروغ می‌گوییم. بیشتر رذایل شخصی و اجتماعی مستلزم دروغ گفتن است: خیانت‌های زناشویی، کلاهبرداری‌های مالی، فساد دولتی و حتی قتل و نسل کشی. سام هریس، در رساله «دروغ» می‌گوید ما می‌توانیم با یک راهکار ساده از بسیاری از مسائل و مشکلات پیچیده در زندگی‌مان و در جامعه اجتناب کنیم: در شرایطی که همه دروغ می‌گویند ما راستش را بگوییم. او در این کتاب مختصر و مفید توجه خاصی به دروغ‌های مصلحت‌آمیز نشان می‌دهد یعنی دروغ‌هایی که می‌گوییم تا جلوی ناراحت شدن آدم‌ها را بگیریم؛ اینها دروغ‌هایی هستند که بیش از همه ما را وسوسه می‌کنند و اینها تنها دروغ‌هایی هستند که آدم‌های خوب هم می‌گویند چون تصور می‌کنند با این کار دارند به دیگران لطف می‌کنند. خیلی از ما دروغ‌های مصلحت آمیز را اصلا دروغ به حساب نمی‌آوریم: حذف برخی جزئیات حساس از یک ماجرا، تشویق و امید بی‌پایه دادن به افراد برای اینکه روحیه‌شان خراب نشود و مواردی مانند این. سام هریس در «دروغ» نشان می‌دهد که شهامت صادق بودن و گفتن حقیقت چه مزایایی دارد. «دروغ» کتابی است کوچک با تاثیراتی بزرگ و عمیق. اراده آزاد: باور به اراده آزاد زیربنای همه چیزهایی است که برای انسان‌ها ارزشمند است. بدون باور به اینکه فرد واقعاً منشا اصلی افکار و رفتارهایش است، تصور حقوق، سیاست، دین، سیاست‌های اجتماعی، روابط صمیمی و اخلاقیات و احساساتی همچون پشیمانی از رفتارهای نادرست یا خوشحالی از دستاوردهای شخصی بسیار سخت می‌شود. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آزادی اراده فقط یک توهم است. سام هریس در «اراده آزاد» این بحث را مطرح می‌کند که باور به توهم بودن اراده آزاد به معنای تضعیف پایه‌های اخلاقیات یا از بین رفتن اهمیت آزادی‌های سیاسی یا اجتماعی ما نیست، بلکه می‌تواند و باید شیوه تفکر ما را درباره برخی از مهمترین مسائل زندگی‌مان تغییر دهد.

فلسفه هانا آرنت

  • 80,000 تومان

کامل‌ترین و سرشارترین زندگی واقعا انسانی ”زندگی عمل‌ورزانه“ است. پیش‌فرض ”عمل“ تکثر و تنوع انسانی است و مستلزم همراهی دیگر انسان‌هاست... حوزه‌ی عمومی در عین اینکه قلمرو مناسب عمل انسانی است، خود زاده‌ی عمل انسانی هم هست.

هرمان ملویل

  • 10,000 تومان

این کتاب‌ها زندگی‌نامه نیستند، بلکه شرح و تفسیر و نقد و آثار و اندیشه‌های نویسندگان هستند. پس اگرچه حجمشان اندک است اما می‌توانند نقطه شروع خوبی برای خوانندگانی باشند که در پی راه یافتن به مضامین اندیشه‌های این نویسندگان و متفکران هستند.

فلسفه تنهایی

  • 132,000 تومان

احساس تنهایی، احساسی است که همگی‌مان از کودکی با آن آشنا هستیم، از آن روزی که انگار همه همبازی داشتند غیر ما؛ از آن شبی که در غم تنهایی گذراندیم، هر چند خیلی دلمان می‌خواست همراه و همدمی داشته باشیم؛ از آن مهمانی که در آن هیچ‌کس را نمی‌شناختیم و دور و برمان پر از آدم‌هایی بود که سخت گرم صحبت با هم بودند؛ از آن شبی که کنار همدم‌مان به خواب رفتیم اما می‌دانستیم که دیگر همدم یکدیگر نیستیم...این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

1  2  صفحه‌ی 1