امين اصلاني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دیالوگ و دیالکتیک (8 پژوهش هرمنوتیکی درباره افلاطون)
ادیپوس (نمایش‌نامه)
  • 43,000 تومان
  • با تخفیف: 43,000 تومان
تریستان و ایزولده به همراه 9 مقاله تحلیلی (با سی‌دی)
هرمس و زبان مرغان (آثاری از رنه گنون و دیگران)
  • 29,500 تومان
  • با تخفیف: 29,500 تومان

دیالوگ و دیالکتیک (8 پژوهش هرمنوتیکی درباره افلاطون)

  • 78,000 تومان

«این کتاب ترجمه‌ای است از هشت پژوهش بسیار شناخته شده از هانس-گئورک گادامر درباره افلاطون. گرچه تمامی این مقالات، هنرِ تفسیرگری گادامر را که به‌خاطر آن بسیار شهره شده، به­ نمایش می‌گذارند و درواقع نمونه‌هایی هستند از نظریه هرمنوتیکی که او در اپوس ماگنومِ [شاهکار] خود، حقیقت و روش، به‌دقت شرح کرده و به ‌تفصیل بسط داده، اما هرکدام از دوره‌ای متفاوت در سیر تحول [اندیشه] گادامر می‌آیند، و نکته‌سنجی‌های هر مقاله به­نوعی متفاوت است با مقالۀ دیگر. دو پژوهش اول، آثارِ متأخرترِ گادامر هستند، یعنی «لوگوس و ارگون در لوسیس افلاطون» و «براهین نامیرایی در فایدون افلاطون». این دو پژوهش ابتدای این کتاب آمده زیرا از همه روشن‌تر رویکردِ هرمنوتیکی گادامر را به افلاطون نشان می‌دهد، رویکردی بسیار متفاوت با آنچه جهانِ انگلیسی­زبان با آن آشناست» (از مقدمه).

ادیپوس (نمایش‌نامه)

  • 43,000 تومان

مرگ شاه می‌باید تاوان یابد. آن کس که به قتل رسانیده. می‌باید رانده و تارانده شود. کین خون شاه می‌باید ستانده شود؛ و تا چنان نشود. به چشم نخواهیم دید هرگز. آفتاب را بی‌پرده. و هوا را پاکیزه. و طاعون را پایان‌یافته.

تریستان و ایزولده به همراه 9 مقاله تحلیلی (با سی‌دی)

  • 55,000 تومان

این کتاب ترجمه‌ای است از متن اپرانامه تریستان و ایزولده به ضمیمه چند مقاله تحلیلی که برای درک و خوانش درست این اثر ضروری است، درباره ریشارد واگنر و موسیقی‌اش، نظریه‌های زیبایی ‌شناختی‌اش، پرسه‌زنی‌های فلسفی‌اش و فعالیت‌های سیاسی‌اش کتاب‌های بسیار نوشته شده، همان‌طور که به طور خاص در باب تریستان بسیار نوشته‌اند. بی‌شک پرداختن جامع و کامل به تمامی مباحث موسیقیایی، فلسفی و تاریخی که فقط خود اثر تریستان پیش رو می‌گذارد، در یک کتاب میسر نیست. اما، برای به دست دادن چشم‌اندازی کلی از اثر تریستان، در تدوین و ترجمه این مجموعه که برگرفته از چند کتاب جداگانه است، سعی شده مقالات انتخابی، تا حد ممکن، وجوه گوناگون این اثر را به خواننده معرفی کنند.

هرمس و زبان مرغان (آثاری از رنه گنون و دیگران)

  • 29,500 تومان

این کتاب مجموعه مقالاتی است در زمینه سنت باوری، نمادگرایی، کیهان‌شناسی و باطنیت تطبیقی، به قلم چندی از باطنی‌باوران بالنسبه شناخته شده در ایران. مقاله نخست، زبان مرغان از رنه گنون، راه‌گشا و مدخلی است بر این بررسی تطبیقی که از سر منشاء زبان راز آشناییان و نمادپردازی سخن قدسی و برخوانی کلام و حیاتی سخن می‌گوید؛ دو دیگر، هرمس به قلم گنون، به بررسی تطبیقی برخی از معانی باطنی هر مسی‌گری و نماد‌های مرتبط با هرمس بنیان‌گذار حکمت اسراری می‌پردازد؛ به مناسبت، مقالاتی از لئو شایا، فریتیوف شوئون، مارتین لینگز و تیتوس بورکهارت، همه از اندیشمندان صاحب‌نام این حوزه تفکر در این مجموعه جمع آمده که هر یک حول مقولات سنت باوری و باطنیت تطبیقی به غور و خوانش می‌پردازد. مقاله پایانی کتاب از بورکهارت، نوشته شناخته شده و مهمی است در مقایسه انتقادی کیهان‌شناسی سنتی و کیهان‌شناسی علم نوین.

صفحه‌ی 1