امير سپهرام


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جادوگر و شیطان لاپلاس و داستان‌های دیگر (مجموعه داستان)
انفجار دیجیتال (زندگی آزادی و خوش‌بختی پس از انفجار اطلاعاتی)
اینترنت با مغز ما چه می‌کند
  • 148,000 تومان
  • با تخفیف: 148,000 تومان
کم‌عمق‌ها (اینترنت با مغز ما چه می‌کند)
  • 33,000 تومان
  • با تخفیف: 33,000 تومان

جادوگر و شیطان لاپلاس و داستان‌های دیگر (مجموعه داستان)

  • 110,000 تومان

ادبیات گمانه‌زن، به ویژه آثار علمی‌تخیلی، تلاش می‌کنند به دنیایی خیالی نقب بزنند؛ دنیایی که در آن قوانین زمینی و این‌زمانی نقض می‌شوند یا در آن‌ها چنان غلو می‌شود که وضعیت بشر را در افراطی‌ترین شکل نشان می‌دهند. این ادبیات بنا دارد ما را به تفکر وادارد که اگر مرهمی بر درد‌های کنونی نگذاریم و راهکاری برای راست کردن ناراستی‌ها تمهید نکنیم، چه خواهد شد. آیا در جهان جادو وجود دارد و اگر دارد آیا اثبات کردنی است؟ آیا دانش حلال همه مسائل است؟ اگر زمانی یک هوش مصنوعی جهان‌گستر، با دانش شیطان لاپلاس، همه چیز را بداند، آیا می‌تواند جادویی اثبات‌ناپذیر را محاسبه یا با آن مقابله کند؟

انفجار دیجیتال (زندگی آزادی و خوش‌بختی پس از انفجار اطلاعاتی)

  • 30,000 تومان

کتاب «انفجار دیجیتال» گذشته وحال جامعه فناورانه بشر را وا می‌کاود تا بتواند جایگاه وآینده محتمل‌مان را در کشوری کم و بیش بی مرز که با نام فضای سایبر می‌شناسیم ترسیم کند؛ کتابی که به زبانی فنی ولی ساده تلاش می‌کند مخاطبان عام را با وجوه وآثار عصر دیجیتال آشنا سازد وآنان را نسبت به جایگاه و گزینه‌هاشان، همچنین پیامدهای کنش‌ها وانتخاب‌هاشان در این عصر آگاه سازد.

اینترنت با مغز ما چه می‌کند

  • 148,000 تومان

«استفاده‌ی ما از اینترنت مستلزم تناقضات فراوانی است، اما یکی از این تناقضات که عمیق‌ترین تأثیر بلندمدت را بر نحوه‌ی تفکر ما می‌گذارد این است: اینترنت فقط بدین منظور توجه ما را جلب می‌کند که بتواند بعداً حواسمان را پرت کند. ما عمیقاً روی خودِ رسانه تمرکز می‌کنیم، روی صفحه‌ای که نورش کم و زیاد می‌شود، اما این تمرکز با ارسال فوريِ پیام‌ها و محرک‌های رقیب از بین می‌رود. هرجا و هر وقت که به اینترنت وصل می‌شویم، هاله‌ی بسیار اغواگرانه‌ی آن پیش روی ما قرار می‌گیرد.» «آیا اینترنت ما را احمق می‌کند؟» پرسشی که نیکلاس کار مطرح کرد، تلنگری بود برای آغاز یکی از مهم‌ترین بحث‌های دوران: وقتی از مواهب اینترنت لذت می‌بریم، آیا در واقع توانایی‌مان را برای خواندن و تفکر عمیق فدا می‌کنیم؟ کار در این کتاب با نگاهی به مطالعات تاریخی و علمی می‌کوشد تأثیرات شناختيِ اینترنت را بر ذهن آدمی بکاود.

کم‌عمق‌ها (اینترنت با مغز ما چه می‌کند)

  • 33,000 تومان

در مغز کتاب‌خوانان ناحیه‌هایی اختصاصی برای رمزگشایی سریع متن ایجاد می‌شود. این نواحی چنان مداربندی شده‌اند که نماینده اطلاعات بصری، آواشناختی و دستور زبانی مهم باشند و بتوانند این اطلاعات را با سرعت برق‌آسایی بازیابی کنند. برای مثال در قشر بینایی مغز کلاژی واقعی از تشکل‌های نورونی‌یی تشکیل می‌شود که وظیفه‌شان این است که در (کسری از میلی‌ ثانیه تصویر بصری حروف، الگوی حروف و کلمات) را شناسایی کنند. مغز، با زبردست‌تر شدن در رمزگشایی متن و تبدیل آن از یک فعالیت حل مسئله طاقت‌فرسا به فرآیندی که در اساس خودکار انجام می‌شود، می‌تواند منابع بیشتری را به تفسیر معنا اختصاص بدهد. در نتیجه، آن چه امروزه مطالعه عمیق (ژرف‌خوانی) می‌خوانیم ممکن می‌شود.

صفحه‌ی 1