الهام اروجني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کار کردن با هیجان (در روان‌درمانی‌های روان‌پویشی شناختی رفتاری و هیجان‌مدار)
پرداختن به روایت در درمان هیجان‌مدار (تغییر داستان‌ها بهبود زندگی‌ها)
درمان هیجان‌مدار ترومای پیچیده (رویکردی یکپارچه)

کار کردن با هیجان (در روان‌درمانی‌های روان‌پویشی شناختی رفتاری و هیجان‌مدار)

  • 120,000 تومان

نویسندگان این کتاب نقش هیجان را در ایجاد و حفظ مشکلات روانشناختی و نحوه تأثیر آن را در تغییرات روانشناختی مورد بررسی قرار می‌دهند. آنها هیجان را آنگونه که در سه مورد از رایج‌ترین رویکردهای درمانی حاضر، روان‌پویشی، شناختی‌رفتاری و هیجان‌مدار، مفهوم‌پردازی و به‌کار گرفته می‌شود، ارزیابی می‌کنند. در هر فصل تأثیر هیجان بر یادگیری و رشد کودک و رابطه انگیزش و هیجان مورد بحث قرار می‌گیرد و راه‌هایی را که از طریق آن هیجان می‌تواند در درمان مهار شود تا کارکردهای روانشناختی بهبود یابند و روابط بین‌فردی تقویت شوند به بحث گذاشته می‌شود. نمونه‌های بالینی، نحوه برانگیختگی هیجان، تشخیص و دسترسی به هیجان را از سوی درمانگر به خوانندگان نشان می‌دهند؛ این در حالی است که از هیجان برای ایجاد و حفظ اتحاد درمانی مؤثر نیز استفاده می‌شود.

پرداختن به روایت در درمان هیجان‌مدار (تغییر داستان‌ها بهبود زندگی‌ها)

  • 90,000 تومان

همانند زندگی، در روان‌درمانی هم، تمام هیجانات معنادار در دل داستان‌های مهم جای می‌گیرند و تمام داستان‌های معنادار حول تم‌های مهم هیجانی می‌چرخند. ولی علی‌رغم تعامل بین فرایندهای هیجان و روایت، درمان‌های آگاه به روایت و هیجان‌مدار تحت عنوان رویکردهایی جداگانه گسترش یافته‌اند. در این کتاب لین انگس و لزلی گرینبرگ به بررسی این خلاء می‌پردازند و مدل پیشگامانه‌ای ارائه می‌دهند که در آن پرداختن به فرایندهای روایت و هیجان در درمان هیجان‌مدار با هم ادغام می‌شود. طبق دیدگاه آگاه به روایت انگس و گرینبرگ، تمام روان‌درمانی‌های موفق مستلزم بیان، تغییر و ساختارشکنی روایت‌های ناهماهنگ زندگی به نفع افزایش تغییرات بیشتر در زندگی است. چون تعامل هیجان و روایت باعث معناسازی و ادراک خویشتن می‌شود بنابراین فراخوانی و بیان هیجانات در تغییر زندگی نقش بسیار مهمی دارند. بررسی مطالعات موردی عمیق در این کتاب نشان می‌دهد چگونه این مدل درمانی می‌تواند در درمان افسردگی و تروماهای عاطفی به‌کار رود.

درمان هیجان‌مدار ترومای پیچیده (رویکردی یکپارچه)

  • 135,000 تومان

درمانجویان روان‌درمانی با تاریخچه آزار کودکی و تروماهای رابطه‌ایی پیچیده در همه جای دنیا وجود دارند و میزان ترک درمان در آنها زیاد است. این افراد قادر به حل زخم‌های عاطفی نیستند و اغلب با درمان‌های مبتنی بر مواجهه مشکلاتی دارند، درمان‌هایی که مسائل مرتبط با دلبستگی را مدنظر قرار نمی‌دهند. درمان موفق، مستلزم کمک به درمانجویان است تا برای تغییر و اصلاح هیجانات ناسازگار، به احساسات دردناک دسترسی یابند و آنها را کاوش کنند. درمان هیجان‌مدار تروما، تنها درمان مبتنی بر مدل تأئیدشده تجربی است که به شناسایی گام‌هایی در فرایند حل مشکلات ارتباطی گذشته می‌پردازد. نویسندگان این کتاب نتیجه 15 سال تحقیقات مبتنی بر مداخلات بالینی، مشاهدات و تحلیل جلسات درمانی را پیش روی خوانندگان قرار می‌دهند و به شرحی از تجربیات گسترده بالینی خود از چگونگی این درمان در بهبودی درمانجویان نیز می‌پردازند. این کتاب شامل دو بخش است که بخش اول مدل درمانی و نظریه‌های مرتبط با تروما را شرح می‌دهد و بخش دوم کتاب به شرح پیشرفت درمانجو طی چهار فاز درمانی می‌پردازد که هر کدام در یک مدل بازگشتی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرند. نویسندگان کتاب در طول متن به مقایسه این رویکرد با سایر رویکردها می‌پردازند و برای انواع هیجان و مشکلات پردازش هیجانی، موارد بالینی ارائه می‌کنند.

صفحه‌ی 1