نشر_خزه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فریدا کالو (آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
مریلین مونرو (آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌و‌گوها)
زنان و ارتقاء شغلی (راهی به اوج راهنمای شکستن سقف شیشه‌ای)
حکمت ذن در برابر اضطراب‌های زندگی (توصیه‌های ساده 1 راهب ذن)
غلبه بر بی‌معنایی (تاملاتی درباره یافتن معنا در زندگی)
نه به افکار سمی (ابزارهایی ساده برای تغییر و تحول شخصیت)
رفاقت در رسانه‌های اجتماعی (1 اکتشاف فلسفی)
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
طبقه کارگران و صنعت در ایران (1229 تا 1320)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
کمی تاریکی برای خوب دیدن
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
به ندای درونت اعتماد نکن (راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها)
از قبل یکشنبه می‌شود (مجموعه داستان)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
ناگفته‌هایم به مردی که رفت
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان

فریدا کالو (آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها)

  • 70,000 تومان

کتاب «فریدا کالو؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌و‌گوها» هنرمندی قدرنادیده را برای مخاطب به تصویر می‌کشد که کمتر کسی در دوران زندگی ارزش کارهایش را می‌شناخت، اما در عین‌حال زنی بود که می‌توانست تصویری دیگرگون و متفاوت از خود ارائه دهد. این نقاش سرشناس مکزیکی، در هفت مصاحبه کتاب، خیلی کوتاه و گزیده حرف زده است، اما از خلال همین جملات و عبارات اندک، می‌توان به روحیه و منش او پی برد و جنبه‌های دیگری از وجودش را به جز هنرمند بودن، کشف کرد. البته کالو در این مصاحبه‌ها همان‌گونه حرف زده که نقاشی می‌کشیده است: صریح، صمیمی، صادقانه و موجز. میراث فریدا کالو- حدود 50 سال پس از کشف او در دهه 1970- همچنان در ذهن مردم رو به گسترش است. مجموعه گفت‌و‌گوهایی که در این کتاب می‌خوانیم و مربوط به دوران نه‌چندان طولانی حرفه‌ای او در دنیای هنر است، به ما اجازه می‌دهد تا نگاهی به زندگی و زمانه زنی بیندازیم که فراتر از همه هیاهوهاست و تصویری را ببینیم که کالو از خودش برای عموم مردم و جامعه ساخته است. با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که چرا فریدا کالو امروز یک نماد است و چند دهه پس از مرگ، او را یک فمینیست، نابغه‌ای درک‌ناشده و یک قهرمان چپ می‌شناسند.

مریلین مونرو (آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌و‌گوها)

  • 80,000 تومان

کتاب «مریلین مونرو؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌و‌گوها» سیمایی دیگر از این ستاره سرشناس و جنجالی سینمای جهان ارائه می‌کند؛ سیمای هنرمندی که نه تنها به دنبال حواشی و مسائل سطحی نیست، بلکه اتفاقا به‌عکس، اهل تامل و تعمق است و نگاهی جدی و عمیق به هر پدیده‌ای دارد. مونرو از خلال مصاحبه‌های این کتاب، تصویری را از خود نشان می‌دهد که به روایت یکی از دوستانش چنین است: «مریلین چیزهایی بیش از آنچه به چشم می‌آید در خود دارد. مشکل این است که وقتی مردم به او نگاه می‌کنند، بی‌درنگ یک بلوند معمولی هالیوودی می‌بینند. هرچند تقصیر آنها نیست. روح مریلین با جسمش سازگار نیست.» در واقع کتاب «مریلین مونرو؛ آخرین مصاحبه‌ و دیگر گفت‌و‌گوها» روح او را برای مخاطب عیان می‌کند و نشان می‌دهد که این روح، فراتر از تصویر کلیشه‌ای زن مو بلوند، چقدر تنها، دردآگاه و گاه حتی محزون است. نزدیک به 60 سال پس از مرگ، مریلین مونرو نمادی است که همه دوستش دارند، اما هیچ‌کس واقعا او را نمی‌شناسند. گفت‌وگوهایی که اینجا گرد آمده- در گستره‌ای از ظهور بر صحنه هالیوود تا چند روز پیش از مرگ در 36 سالگی- دقیق‌ترین و روشنگرانه‌ترین تصویر را از مونرو در حوزه‌هایی پردردسر ارائه می‌دهد؛ از جاه‌طلبی و شهرت تا زنانگی و موارد دیگر. این کتاب با مقدمه‌ای از سیدی دویل یک مریلین دیگر را به خواننده معرفی می‌کند: شخصیتی راست‌کردار که با خشم موجه خود از محدودیت‌هایی که دنیا بر او تحمیل کرده است، رهایی می‌یابد.

زنان و ارتقاء شغلی (راهی به اوج راهنمای شکستن سقف شیشه‌ای)

  • 120,000 تومان

نویسنده در این کتاب به چالش‌ها و موانعی می‌پردازد که تقریبا هر زن شاغلی در هر جامعه‌ای بخش‌هایی از آنها را تجربه کرده است: توهین و آزار از سوی همکاران و کارفرمایان مرد، احساس بی‌کفایتی و شک داشتن به توانایی‌های خود از سوی خود زنان، فقدان اعتماد به نفس کافی در محیط‌های کاری و ترس از ناتوانی در انجام مسئولیت‌های غیرکاری. او در این کتاب به یک جمع‌بندی جامع و دقیق از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات زنان در عرصه‌های حرفه‌ای می‌رسد. اما به همین بسنده نمی‌کند و به بیان راهکارهایی ساده و عملی می‌پردازد تا زنان شاغل بتوانند با بهره‌گیری از آنها ارتقاء شغلی را تجربه کنند.

حکمت ذن در برابر اضطراب‌های زندگی (توصیه‌های ساده 1 راهب ذن)

  • 160,000 تومان

شینسوکه هوسوکاوا با کتاب «حکمت ذن» به ما کمک می‌کند تا اضطراب و سردرگمی را از وجود خود بزداییم. متن ساده و صمیمی او و تصاویر شاعرانه کتاب، به قول هکتور گارسیا مانند نسیمی ملایم و پرطراوت در میان جنگل خیزران است. «حکمت ذن» چنانکه انتظار می‌رفت، با نقد و نظرهای بسیار مثبتی روبه‌رو شد و در آمازون و گودریدز آمار بسیار خوبی کسب کرد. هوسوکاوا را نویسنده‌ای دانسته‌اند که کلماتش کیفیتی آرامش‌بخش دارند. هر کس در هر شرایطی می‌تواند با گام زدن در میان جنگل خیزران این کتاب، دمی بیاساید و نیرو بگیرد و به دور از توهمات برای بهبود ذهن و زندگی خود بکوشد.

غلبه بر بی‌معنایی (تاملاتی درباره یافتن معنا در زندگی)

  • 105,000 تومان

آیا خوشبختی یک هدف ارزشمند است؟ آیا زندگی از هر گونه معنایی تهی است؟ انسان‌ها در یک جامعه مدرن چگونه به زندگی خود معنا می‌دهند؟ فرانک مارتلا در کتاب «غلبه بر بی‌معنایی» با ارائه پاسخ‌هایی مستدل به این پرسش‌ها، به موضوع بسیار مهم معنای زندگی می‌پردازد و به زبانی ساده و قابل فهم توضیح می‌دهد که چرا ما انسان‌ها در آرزوی یافتن چیزی هستیم که وجودمان را در این دنیا معنادار کند. او به ما نشان می‌دهد که چگونه در دنیایی سرد و بی‌روح می‌توانیم زندگی خود را از معنایی پر کنیم که ساختگی و تحمیلی نباشد.

نه به افکار سمی (ابزارهایی ساده برای تغییر و تحول شخصیت)

  • 70,000 تومان

سارا اینگرمن در کتاب «نه به افکار سمی» یک نکته مهم اما فراموش‌شده را به یاد ما می‌آورد: احساسات منفی می‌توانند به اندازه سموم واقعی برای سلامتی ما مضر باشند و باعث افسردگی، بیماری و فرسودگی شوند. او در این کتاب، به شیوه کیمیاگران عهد باستان، راهکارهایی برای پردازش افکار و احساسات منفی و تبدیل سرب سنگین روح به طلای سبک ارائه می‌دهد. اینگرمن یک مربی معنوی سرشناس است که در کارگاه‌های بین‌المللی‌اش شمنیسم، شفا و برعکس کردن روند آلودگی محیط‌زیست را تدریس می‌کند. او به دلیل پل زدن میان روش‌های باستانی شفا و درمان‌های مدرن برای رفع نیازهای زمانه، به شهرتی جهانی رسیده است.

رفاقت در رسانه‌های اجتماعی (1 اکتشاف فلسفی)

  • 100,000 تومان

دایان جسک استاد فلسفه در دانشگاه آیوای آمریکا، با کتاب «رفاقت در رسانه‌های اجتماعی» پا به عرصه‌ای می‌گذارد که بخشی جدایی‌ناپذیر و ضروری از زندگی امروز ما شده. یعنی رسانه‌های اجتماعی. او این پدیده‌ی نوظهور را از منظر دوستی ورفاقت بررسی می‌کند و پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد که دغدغه‌ی خیلی از ماست: آیا تعامل در رسانه های اجتماعی بر توانایی ما در حفظ دوستی‌های واقعی نقش دارد؟ آیا این تعاملات نقش دوستی را در ارزشمند کردن زندگی ما کم‌رنگ کرده‌اند؟ جسک هم‌چنین با دقت و وضوحی به فلسفی به این مباحث و مسائل ضروری می‌پردازد: روش‌هایی که شخصیت‌های رسانه‌ی اجتماعی خود را می‌سازیم، نقش جسم و بدن در شکل‌گیری و تداوم دوستی، شیوه‌هایی که در آن رسانه‌های اجتماعی بر ترس ما از کنار گذاشته شدن می‌افزایند، تاثیر حسادت مبتنی بر مقایسه بر روابط دوستانه ما، نقش فضای مجازی در کم‌رنگ یا پررنگ کردن تنهایی و ... «رفاقت در رسانه‌های اجتماعی» که به سبکی روشن و جذاب نوشته شده، برای تعیین چگونگی استفاده‌ی مسئولانه‌ی از این رسانه‌ها در زندگی، یک کتاب کاربردی و سودمند است. تقریبا همه‌ی ما دوستانی داریم، می‌خواهیم دوست انتخاب کنیم و گمان می‌کنیم دوستی برای کیفیت زندگی ما بسیار مهم است. کتاب خوش‌خوان، فصیح و در دسترس دایان جسک از ما دعوت می‌کند به جای این که این باورها و خواسته‌ها را بدیهی بدانیم، به شکل جدی درباره چیستی دوستی، ارزش آن و معنایش برای خودمان بیندیشیم و بپرسیم که این ارزش‌ها و معانی چگونه ممکن است تحت تاثیر استفاده‌ی ما از رسانه‌های اجتماعی قرار گیرد. من از این کتاب لذت بردم و آن را به همه‌ی دوستان حتی دوستان مجازی‌ام - توصیه می‌کنم. تروی جالیمور، استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

طبقه کارگران و صنعت در ایران (1229 تا 1320)

  • 130,000 تومان

ویلم فلور در کتاب طبقه کارگران و صنعت در ایران شرحی جالب و خواندنی ارائه می‌دهد از اینکه چگونه طی سال‌های 1229 تا 1320 شمسی بسیاری از صنایع سنتی در ایران رو به افول رفتند و اولین تلاش‌ها در کشور ما برای صنعتی شدن، صورت گرفت.

کمی تاریکی برای خوب دیدن

  • 50,000 تومان

کمی تاریکی برای خوب دیدن شرح شاعرانه‌ای است از مواجهه کریستیان بوبن با پییر سولاژ، نقاش بزرگ فرانسه. البته این کتاب به نقد و تحلیل آثار این هنرمند اختصاص ندارد، بلکه بوبن به این بهانه، همان مضامین همیشگی‌اش را بر صفحات کتاب جاری کرده است؛ یعنی کودکی، تنهایی، عشق و مرگ. اما از آنجا که کمی تاریکی برای خوب دیدن جزو آخرین کتاب‌های اوست، همه این درونمایه‌ها پخته‌تر و ظریف‌تر بیان شده‌اند. بوبن در این کتاب، شبی تاریک را به تصویر می‌کشد که در کنار آدم‌های مهم زندگی‌اش در قطار به سمت خانه سولاژ در حرکت است تا کتاب قبلی‌اش «شب دل» را به او تقدیم کند.

به ندای درونت اعتماد نکن (راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها)

  • 120,000 تومان

ازدواج، تربیت فرزند، موفقیت ورزشی، ثروتمند شدن، کارآفرینی، داشتن شانس و گرفتن تصمیم‌های مهم، خیلی سخت است. ما معمولا برای انجام این کارها از خانواده و دوستان مشاوره می‌خواهیم، سعی می‌کنیم از توصیه‌های گیج کننده «کارشناسان» در فضای آنلاین سردربیاوریم یا شاید هم یک کتاب خودیاری بخوانیم. اما در نهایت، تمام تصمیمات حیاتی زندگی را با تکیه بر حس غریزه می‌گیریم. حالا اگر کتاب به ندای درونت اعتماد نکن به ما بگوید که غریزه نه تنها دچار سوگیری و غیرقابل پیش‌بینی است، بلکه در اغلب موارد اشتباه می‌کند، جوابمان چیست؟ نویسنده در این کتاب، به ما می‌آموزد که به جای تکیه بر غریزه و ندای درون، با استفاده از داده‌های علمی به خواسته‌های خود برسیم. ارتباط بین کتاب «همه دروغ می‌گویند» و کتاب به ندای درونت اعتماد نکن این است که کتاب حاضر هم درباره استفاده از داده‌ها برای پرده‌برداری از رازهای زندگی مدرن است. اما این کتاب کاربردی‌تر است و تمرکز آن به جای کشف جنبه‌های تصادفی زندگی مدرن، روی خودسازی معطوف است.

از قبل یکشنبه می‌شود (مجموعه داستان)

  • 65,000 تومان

اصغر خیلی می‌فهمید انگار. یکهو می‌گفت، می‌دونستین قدیم یه هفته در میون یکشنبه نداشتن، مردم شنبه کا می‌خوابیدن، دوشنبه بیدار می‌شدن؟ یا می‌گفت، می‌دونستین اول فقط یه تخم‌مرغ بوده، زرده‌ش شده زمین و سفیده‌ش آسمون؟ یا مثلا می‌گفت، رنگ زرد رو آدم باید از مادرشم بیش‌تر دوست داشته باشه، من خودم آخرش با یه رنگ زرد عروسی می‌کنم.

ناگفته‌هایم به مردی که رفت

  • 40,000 تومان

کتاب ناگفته‌هایم به مردی که رفت... نامه‌ای است بلند از سوی زنی خطاب به مردی که ناگهان رفته و دیگر نیست. این نامه‌ صادقانه با خشم و حسرت از این فقدان آغاز می‌شود، اما آهسته آهسته به آرامش و پذیرش زن دلشکسته ختم می‌شود. به عبارتی ناگفته‌هایم به مردی که رفت... نوعی سیر و سلوک است برای پذیرفتن واقعیت فقدان و کنار آمدن با آن؛ واقعیتی که بسیاری از زنان در زندگی خود با آن مواجه می‌شوند و باید بیاموزند تا از این آزمون و ایام دشوار، به سلامت عبور کنند.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1