نشر برج


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آخرین روزهای والتر بنیامین
  • 295,000 تومان
  • با تخفیف: 295,000 تومان
هزارتو
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
شفافیت
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
گذرگاه تاریک
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
پله پله تنهایی
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
زندگی‌نامه هانا آرنت
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
راهنمای عملی متوقف کردن زمان
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
نشخوار رویاها (خاطرات 1 تبعیدی سرکش)
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
بلیت آبی
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
اراده
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
شغل‌های چرند و پرند
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

آخرین روزهای والتر بنیامین

  • 295,000 تومان

شاید این رمان انسانی‌ترین، خصوصی‌ترین و نزدیک‌ترین تصویری باشد که از تشویش‌ها، درونیات و زندگی و زمانه‌ی یک فیلسوف می‌خوانیم. پاریس 1940: والتر بنیامین را از ورای نظریه‌پردازی‌هایش می‌بینیم، مردی همیشه در پی عشق و مغموم از عشق؛ مردی پناه‌برده به کتاب‌خانه‌ای در پاریس که طی یک دهه‌ی گذشته مشغول نگارش شاهکاری هزارصفحه‌ای است. اما تانک‌های نازی‌ها حومه‌ی شهر را پشت سر گذاشته‌اند و حالا دارند به قلب پاریس می‌رسند. از دور و نزدیک هشدار می‌رسد که برای زنده‌ماندن باید گریخت. بنیامین با دست‌نوشته‌ی ارزشمندش به امید نجات از کوره‌راه‌های کوهستان پیرنه رهس‍پار مرز می‌شود. این فراز غم‌انگیز با توصیف گذشته‌ی پیچیده و جهان‌وطنی بنیامین درهم ‌تنیده است: کودکیِ غرق در رفاهش در برلین، سال‌های مشارکتش در جنبش جوانان آلمانی، سال‌های دانشگاهش و رابطه‌اش با متفکرانی که در حلقه‌ی یاران صمیمی بنیامین بین دو جنگ جهانی بودند. آخرین روزهای بنیامین رمان ایده‌هاست، رمانی شاعرانه. به‌علاوه، داستانی است عاشقانه که یکی از تکان‌دهنده‌ترین وقایع فرعیِ جنگ جهانی دوم است، یک تراژدی که گاهی کمدی سیاه می‌شود.

هزارتو

  • 115,000 تومان

«هزارتو» روایتی است از زندگی موسیقی‌دانی که روزی به‌ناگاه بیدار می‌شود و در میانه بهت و گیجی درمی‌یابد که حافظه‌اش را از دست داده و برای یافتن هویتش در تلاش و تلاطم است. او در مواجهه با پرسش‌هایی دشوار برای دست‌یافتن به گذشته‌اش است. آیا نمی‌توان بدون گذشته‌، فقط به آنچه پیش روست چنگ زد و خود را با آن تعریف کرد؟ آیا ما چیزی به‌جز آنچه بر ما رفته، نیستیم؟ نویسنده در این کتاب به تقابل میان شرق و غرب پرداخته است. بُراتین نمادی از انسان امروزی است، او که روی پل بسفر - محل اتصال بخش آسیایی و اروپایی استانبول - دست به خودکشی نافرجامی زده است میان سنت و مدرنیته خود را گرفتار می‌بیند و درعین‌حال، امکان رهایی از هیچ‌کدام برایش میسر نیست.

شفافیت

  • 175,000 تومان

سال 2068، پروژ‌ه‌ای انقلابی با هدف جاودانگی بشر در جریان است؛ پیوند روح انسان به جسمی مصنوعی. در سواحل دورافتاده شمال ایسلند زنی فرانسوی‌الاصل و جاه‌طلب که متخصص هوش‌مصنوعی است، استارتاپی با نیت جاودانه کردن بشر راه‌ انداخته است. اما فقط انسان‌هایی از زندگی جاودان برخوردار خواهند بود که الگوریتمِ شرکت آنها را برگزیند، انسان‌هایی که به اصول زندگی اجتماعی پایبندند و مهم‌ترین ملاکشان برای داشتن موهبت زندگی جاودانه احترام به محیط‌زیست است. به همین منظور، شرکت کتابی منتشر می‌کند و در آن اصول مدنظرِ الگوریتم را بیان می‌کند که عموماً برگرفته از اصول بنیادین کتاب مقدس است. به این ترتیب «شفافیت» به قدرتمندترین شرکت جهان و رئیس‌ آن به قدرتمندترین زن جهان بدل می‌شود. این مسئله باب گفت‌وگو را میان رئیس شرکت و رئیس‌جمهور آمریکا، پاپ، رئیس‌جمهور فرانسه، رئیس اطلاعات آمریکا و رئیس شرکت گوگل باز می‌کند. مارک دوگن همچون عده‌ای از فعالان محیط‌زیست بر این باور است که تنها راهکار برای جلوگیری از تخریب محیط‌زیست بازگشت به معنویت است.

گذرگاه تاریک

  • 250,000 تومان

وینست پاری در دنیای نوآر قهرمان یگانه‌ای است؛ مرد از نفس‌افتاده رمان «گذرگاه تاریک» اهل جدال و خشونت نیست، با این حال پایش به قتل باز شده است. او زندانی بی‌گناهی است که به جرم قتل همسرش به حبس ابد محکوم شده و غرور خدشه‌دارشده‌اش و فشارهای خردکننده زندان سان‌کوئنتین او را وادار به فرار می‌کند. وینسنت این بیرون تنهاست، جایی برای پنهان شدن ندارد و می‌داند اگر آیرین، این زن ناشناس زیبا، او را در اتومبیلش پناه نمی‌داد، ساعتی بعد دوباره در چنگال پلیس و پشت میله‌های زندان بود. حالا وینسنت پاری مجبور است چهره‌ای جدید بیابد و هویتی نو برای خود دست‌وپا کند؛ او می‌خواهد قاتل واقعی همسرش را پیدا کند تا غرور ازدست‌رفته‌اش را بازیابی کند و شاید دوباره دل ببازد. با این حال دست تقدیر در میانه این تعقیب و گریز او را به جغرافیای دیگری خواهد کشاند.

پله پله تنهایی

  • 95,000 تومان

مرجان خانم تنها و ساکت است. ولی در پس این انزوا دنیایی به غایت انسانی نهفته است، دنیایی که گویی وجود ندارد، درست مثل خود مرجان؛ زنی که امید را در تکه‌پارچه‌های گره خورده به درخت مقدس آرزوها، در سکه‌های بخت پرتاب شده به چشمه، در چشم دوختن به گنبد مسجد و شمعدان‌های روشن کلیسا جست‌وجو می‌کند.

زندگی‌نامه هانا آرنت

  • 185,000 تومان

کتاب حاضر حاصل جست‌وجو در میان هزاران سند شخصی، دفترچه خاطرات، نامه‌ها، اشعار و میراث مکتوبی است که از هانا آرنت باقی مانده است. سامانتا رز‌ هیل تصویری واقعی و چندبعدی از زندگی آرنت ساخته است. او نظریه‌پردازِ ابتذال شر و مفسر ریشه‌های توتالیتاریسم را روی صحنه آورده و روی زندگی و منظومه فکری این متفکر نور تابانده، روی زندگی زنی که از اطلاق لفظ فیلسوف به خودش چندان هم خوشش نمی‌آمد. نویسنده از شکست‌ها، غم‌ها، عاشقانه‌ها و درهای بسته‌ به ‌روی هانا آرنت پرده برداشته؛ حتی از این هم جلوتر رفته و طبع شعر و ذهن لطیف او را بازنمایی کرده است. رز هیل در این کتاب نشان داده که چطور دغدغه قضاوت و مفهوم عدالت جان‌مایه تفکر آرنت بوده- حتی در خصوصی‌ترین ابعاد زندگی‌اش- و اینکه چرا هنوز بحث ایده‌های آرنت چنین مناقشه‌برانگیز است. «البته خیلی خوب است که همیشه از آدم ستایش کنند. اما این واقعاً مهم نیست، همیشه بهتر این است که آدم را بفهمند.» - از نامه هانا آرنت به راجر اره‌را، تابستان 1967

راهنمای عملی متوقف کردن زمان

  • 280,000 تومان

مت هیگ اینجا جهانی خلق کرده است که ورود به آن برای دوستداران «کتابخانه نیمه‌شب» شبیه شرکت کردن در جشنی بی‌کران است. این‌ بار او طرفداران ادبیات فانتزی را به دنیایی خیالی می‌برد که در آن تمام چارچوب‌های زمان در هم شکسته است؛ قهرمان «راهنمای عملی متوقف کردن زمان» مردی است که قرن‌ها زندگی کرده، اما در نظر بیننده نمی‌تواند بیشتر از چهل‌و‌یک سال داشته باشد. او روزی همراه با شکسپیر روی صحنه تئاتر رفته و صدها سال زیسته است تا به قرن حاضر پا بگذارد. در دنیای این مرد زمان متوقف شده است، اما آیا این زندگی کسالت‌بار نیست؟ تام هازارد قهرمان اصلی این داستان درعین‌حال روایت‌گر داستانی عاشقانه در اعصار مختلف است؛ این مردِ گم‌گشته‌ در زمان، عضو انجمنی مخفی شده است که شرط عضویت در آن «هرگز عاشق نشدن» است و همه‌چیز لحظه‌ای زیرورو می‌شود که این مرد ملول چهارصدساله دل‌بسته همکارش می‌شود.

نشخوار رویاها (خاطرات 1 تبعیدی سرکش)

  • 265,000 تومان

«به‌رغم وجود پینوشه، گاهی هم به خاطر وجود پینوشه، زندگی ادامه داشت.» یازده سپتامبر برج بلند دموکراسی فروریخت. سپتامبر 1973 بود و آریل دورفمان، متحد جوان و چپ‌گرای رئیس‌جمهور آلنده، برای سومین بار در زندگی‌اش موطنش را از دست می‌داد. گروه مقاومت امر کرده بود که برای زنده ماندن و اسیر نشدن در سیاه‌چاله‌های ژنرال پینوشه شیلی را ترک کند. «نشخوار رویاها» با صداقتی مثال‌زدنی مسیر پرتلاطم دوام‌آوردن یک مخالف سیاسی را بیرون از مرزهای موطنش روایت می‌کند؛ تلاش برای روی آب ماندن، صدای اسیران شیلی شدن و نمایش دادن عواقب پیچیده انقلاب و ستمگری. دورفمان در این کتاب با چیره‌دستی ما را به ژرفنای سفر رنج‌آور یک تبعیدی می‌برد و برای اولین بار پیامدهای آوارگی ادیسه‌وارش را بازگو می‌کند و دریچه‌ای می‌گشاید به روی اینکه چطور می‌توان صدای مردمان خاموشی شد که گرفتار در چنگال بدسگالان روزگارند.

بلیت آبی

  • 190,000 تومان

کایلا می‌داند سازوکار بلیت بخت‌آزمایی چطور است، همه می‌دانند. به محض بالغ شدن، وقتش می‌شود که جلوی آن دستگاه بایستی. اگر بلیت سفید نصیبت شد که سزاواری مادر شوی و خانواده داشته باشی، اما اگر بلیتت آبی شد، تراشه‌ای در بدنت کار می‌گذارند و تو دیگر مادر نخواهی شد... کایلا از اینکه حق بر بدنش را یک بلیت از او گرفته، از این که حکومت حکم بر مادر بودن یا نبودن او صادر کرده، در آستانه جنون است. او می‌خواهد بندها را بدرد و آن تراشه را بکند تا خود انتخاب کند. اما در این پادآرمان‌شهر بی‌روح و سیمانی چشم‌های همیشه ناظر رهایش نخواهند کرد.

سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت

  • 175,000 تومان

«نمی‌توانم دوستت بدارم، مگر آنکه رهایت کنم» مسئله عشق و نفرت دو مفهوم در هم تنیده است، هرچند که به باور نویسنده این دو مفهوم لازمه‌ی هم نیستند. رناتا سالکل در این اثر با تکیه بر دیدگاه ژاک لاکان دست روی یکی از مفاهیم بحث‌برانگیز در روابط انسانی می‌گذارد: در لحظه‌ی بروز عشق، ما در معشوق چیزی را می‌بینیم که ندارد و چیزی را عرضه می‌کنیم که در حقیقت نداریمش و او نیز آن را نمی‌خواهد و همین جاست که عشق پس از مدتی تبدیل به نفرت می‌شود. نویسنده با واکاوی نمونه‌های اعلایی از ادبیات بن‌بست عشق را تشریح می‌کند، اینکه مفهوم روان‌کاوانه‌ی میل پیوند بسیار نزدیکی با نارضایتی دارد؛ این یعنی ما میل به چیزهایی داریم که در دسترس نیستند. کتاب با تحلیلی از عشق آغاز می‌شود که بیشتر مختص جامعه‌ی مدرن است، اما در پایان به سایه‌روشن‌هایی از عشق و نفرت در جامعه پسامدرن می‌رسد. «من عاشق توام، اما، چون به شکل توضیح‌ناپذیری عاشق چیزی بیشتر از تو در توام، مثله‌ات می‌کنم»

اراده

  • 185,000 تومان

اراده را شخصی‌ترین رمان مارگ دوگن می‌دانند؛ روایتی از خاندان سرکش و ماجراجویش که دوره‌ی گذار در فرانسه‌ی پسااستعماری و و زیرورو شدن جامعه را با پوست و استخوانشان لمس کردند. او در بخش سرطان بیمارستان نشسته است، جایی که پدرش آخرین روزهای زندگی‌اش را سپری می‌کند و مارک در پی یافتن راهی است تا به رنج‌ پدر پایان دهد. دوگن داستان پدری را روایت می‌کند که در نوجوانی مبتلا به فلج اطفال می‌شود، اما با همان «یک پا و نصفی» دست از بلندپروازی برنمی‌دارد. اراده خصلت اصلی مردی است که با همه‌ی کمبودها به جنگ زندگی می‌رود و از این نبردِ نابرابر سربلند بیرون می‌آید. نویسنده در کنار داستانِ پدر، بخشی از رویدادهای قرن بیستم را هم روایت کرده است؛ از جنگ جهانی دوم و کمونیسم گرفته تا استعمار و رونق جامعه‌ی مصرفی. «اراده» روایتی است از فراز و نشیب یک زندگی، مبارزه با سختی و از پا ننشستن.

شغل‌های چرند و پرند

  • 250,000 تومان

با خودتان صادق باشید! اگر شغل شما وجود نداشت چه کسی متوجه نبود آن می‌شد؟ به‌عبارت دیگر، آیا شغلتان تاثیر معناداری بر جهان دارد؟ میلیو‌ن‌ها انسان شغل بیهوده دارند و خودشان هم می‌دانند که در شغل‌های «چرندوپرند» گیر افتاده‌اند. در اوایل قرن بیستم اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فناوری موجب خواهد شد در دنیای مدرن فقط پانزده ساعت در هفته کار کنیم، اما این گفته محقق نشد؛ متوسط ساعت کار در صد‌سال اخیر افزایش یافته است. اکنون سه‌چهارم شغل‌ها در جوامع پیشرفته شغل‌هایی هستند که به نظر نمی‌آید ارزش خاصی به جامعه اضافه کنند. دیوید گریبر در «شغل‌های چرندوپرند» نشان می‌دهد چگونه این پدیده رخ داده و به‌جای مشارکت در تولید واقعی، کار کردن خود به غایتی مقدس تبدیل شده است. چگونه چنین شغل‌هایی نظام از‌هم‌گسیخته‌ی سرمایه‌داری را حفظ می‌کنند و چطور باید از دست این پدیده خلاص شویم. دیوید رالف گریبر (2020-1961) انسان‌شناس و کنشگر آنارشیست آمریکایی است که بیشتر با کتاب تاریخ پنج‌هزارساله‌ی‌بدهی شناخته می‌شود حوزه‌ی فعالیت تخصصی او انسان‌شناسی اقتصادی و اجتماعی بود. گریبر از 1988 تا 2007 استاد و پژوهشگر دانشگاه ییل بود و منحصرا بر بروی نظریه‌های ارزش کار می‌کرد، رویکردهای گوناگونی که بررسی می‌کننــد انسان‌ها چرا و تا چه اندازه اشخاص، ایده‌ها و مفاهیم را ارزش‌گذاری می‌کنند. زمانی که دانشگاه براساس یک تصمیم سیاسی او را مجدد استخدام نکرد، جنجالی آکادمیک با طوماری با بیش از چهارهزاروپانصد امضا به راه افتاد. بعد از آن گریبر تا سال 2013 به تدریس در کالج گلداسمیت لندن پرداخت. از جمله کنشگری‌های او می‌توان به اعتراض علیه سومین اجلاس سران قاره آمریکا و شرکت در تجمعاتی برضد مجمع جهانی اقتصاد اشاره کرد. گریبر شخصیتی برجسته در جنبش اشغال وال‌استریت بود و برخی شعار «ما 99 درصد هستیم» را به او منتسب می‌دانند.

1  2  3  4  5  6  7  صفحه‌ی 1