كتاب خوانا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پرورش تفکر انتقادی در کودکان (راهنمای والدین در دنیای دیجیتال)
دوستی فرزندانمان با کره‌ زمین (100 روش حفاظت از محیط زیست)
تربیت فرزند در دوره مدرن (چرا فرزندپروری در این دوره سخت است)
هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد (با کمک فرهنگ‌‌های باستانی)
والدین فیلسوف (پرسش‌های دشوار درباره فرزندپروری)
حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک (راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان)
مادر ‌بودن (بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا)
  • 85,500 تومان
  • با تخفیف: 85,500 تومان
کار جانبی (راه پول درآوردن در اوقات بی‌کاری)
  • 98,500 تومان
  • با تخفیف: 98,500 تومان

پرورش تفکر انتقادی در کودکان (راهنمای والدین در دنیای دیجیتال)

  • 399,000 تومان

هر زمان احساس قطعیت کردید،‌ می‌توانید مطمئن باشید که شخص دیگری، جای دیگری، از همان کلمات شما استفاده می‌کند و همان کلمات معنایی کاملا متفاوت دارد. حتی کلماتی زیربنایی مانند «کشور»، «مدرسه»، «عشق»، «جاذبه»، و «سلامت» مجموعه‌ی گسترده‌ای از تداعی‌ها و تعاریف را دارند، تفکر با بصیرت به معنای تشخیص این است که هر واقعیتی در یک داستان زندگی می‌کند. آموزش و پرورش باید چیزی شبیه به ماتروشکای روسی باشد، یعنی این که هر حقیقتی درون حقیقت دیگری است که بر اندازه و شکل آن تاثیر می‌گذارد. آموزش صرفا به معنی شناسایی یک مجموعه پاسخ درست نیست. بوگارت عصاره تجربیات خود طی سه دهه آموزش و پرورش در دانشگاه و کار با کودکان و نوجوانان و تربیت و تعلیم فرزندانش، که همگی به دور از مدرسه و خانه درس خوانده‌اند، را در این کتاب گرد آورده است تا به والدین و مربیان کمک کند به فرزندان و دانش‌آموزان خود بیاموزند با وجود پیش‌داوری‌ها و تعصبات، نظرات شخصی خودشان را توسعه دهند. تقریبا در انتهای تمامی فصول بوگارت تمرین‌هایی را برای کل خانواده قرار داده است که به والدین و مربیان کمک می‌کند در کنار فرزندانشان به متفکرین انتقادی ماهری تبدیل شوند.

دوستی فرزندانمان با کره‌ زمین (100 روش حفاظت از محیط زیست)

  • 364,500 تومان

خیالتان راحت؛ در این کتاب قرار نیست از پدرها و مادرها ابرقهرمان‌های محیط‌زیستی بسازیم و با دادن فهرستِ سرسام‌آوری از «بایدها» و «نبایدها» از آنها بخواهیم تا از میزان کربن دی‌اکسید تولیدی خانودۀ خود بکاهند. مری دموکر، در این کتاب طرحی پرهیجان، توانمندساز و اجرایی ارائه می‌دهد تا خانواده‌ها هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوند و به «انقلابی آب‌و‌هوایی» بپیوندند. در خلال فصل‌های مختلف این کتاب، ایده‌های فراوانی را می‌آموزید که با پیاده‌کردن آنها می‌توانید نقشی در این انقلاب داشته باشید. در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه با آغوشی باز به استقبال ساده‌گرایی در فرزندپروری بروید، چگونه خودتان را از بحث‌های به بن‌بست رسیده نجات دهید، چگونه به فرزندانتان قدرتِ اعتراضِ خلاقانه را آموزش دهید، چه تغییراتی در سبک زندگی‌تان اعمال کنید تا پیوندهای خانوادگی‌تان عمیق‌تر شود و خلق‌و‌خوی‌تان بهبود پیدا کند و همۀ اینها شما را به این هدف که تأثیرِ منفی کمتری روی زمین داشته باشید نزدیک‌تر می‌کند. این کتابِ جذاب و خلاقانه، منبعی حیاتی برای همۀ کسانی است که می‌خواهند اقدام مؤثری برای کرۀ زمین انجام دهند و بچه‌ها را نیز برای انجام این کار با خود همراه کنند.

تربیت فرزند در دوره مدرن (چرا فرزندپروری در این دوره سخت است)

  • 129,500 تومان

کتاب‌های زیادی در حوزه تربیت و پرورش کودکان نوشته شده و تمرکز همگی آن‌ها بر تاثیر والدین بر روی فرزندان است، اما تقریبا هیچ‌کدام به این سوال نپرداخته‌اند که کودکان بر روی والدین خود چه تاثیری می‌گذارند؟ جنیفر سنیور در کتاب «لذت بدون خوشی» با روایت‌هایی دست اول از خانواده‌های مختلف نشان می‌دهد که بچه‌ها ابعاد متفاوت زندگی پدران و مادران خود را، از ازدواج و کارشان گرفته تا نوع تفریح‌ها و دایره دوستانشان، از نو تعریف می‌کنند. سنیور استدلال می‌کند دوره کودکی، به شکلی که امروز می‌شناسیم، قدمت بسیار کمی دارد و همراه با تغییرات پرشتاب دنیای مدرن باعث می‌شود والدین همواره در ارزیابی ساز و کارهای روابط پیچیده خود با فرزندانشان گام‌هایی متزلزل در این در این مسیر بردارند. اما در نهایت، این لذت منحصر به فرد از تجربه پدری و مادری است که گذر از تمام این سختی‌ها و تناقض‌های والدگری مدرن را ممکن می‌سازد.

هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد (با کمک فرهنگ‌‌های باستانی)

  • 195,000 تومان

اگر واقعا می‌خواهیم با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم، شاید لازم باشد از منطقه امن فرهنگی خودمان خارج شویم و با والدینی صحبت کنیم که به ندرت درمورد آن‌ها می‌شنویم. یکی از اهداف این کتاب برداشتن گامی برای پر کردن خلا، دانش ما در زمینه‌ی فرزند‌پروری است و برای انجام این کار، بر سه فرهنگ بومی مایا، هادزابه و اینوئیت تمرکز کرده است که دانش بسیار مفیدی دارند: مادران مایایی در تربیت فرزندان یاری‌رسان مهارت دارند، والدین قبیله‌ی هادزابه بهترین متخصصان جهان در زمینه تربیت بچه‌هایی با اعتماد‌به‌نفس و متکی به خود هستند و اینوئیت‌ها روشی فوق‌العاده موثر برای آموزش هوش هیجانی به کودکان به‌ویژه در حوزه‌ی کنترل خشم و احترام به دیگران دارند. اگر سعی کنید الگو‌ها و روش‌های معرفی‌شده در کتاب را در رفتار‌های روزمره‌ی خود با دیگران (حتی نه فقط کودکانتان) به کار ببرید و دقت بیشتری بر کنش‌ها و واکنش‌های شخصی خود در ارتباط با جهان پیرامونتان داشته باشید، روزگار آرام‌تری را تجربه می‌کنید و با خودتان به صلح می‌رسید.

والدین فیلسوف (پرسش‌های دشوار درباره فرزندپروری)

  • 155,500 تومان

والدین روزانه صدها تصمیم کوچک و بزرگ درباره شیوه پرورش فرزندانشان می‌گیرند. بسیاری از این تصمیم‌ها پیامدهای بلندمدت برای زندگی دیگران - از جمله کودکان - دارند و شایسته توجه فلسفی‌اند. جین کازز استدلال فلسفی و واقعیت‌های علمی را ترکیب می‌کند تا به طیفی از پرسش‌های نظری و کاربردی درباره فرزندپروری پاسخ دهد. او اول مسائل نظری را بررسی می‌کند؛ برای مثال، آیا نوزادان خوش‌شانس هستند که به دنیا آمده‌اند؟ نقش والدین چیست؟ کازز در سطح کاربردی به بررسی مسائل روزمره‌ای مانند کنترل جمعیت و دروغ نگفتن در حضور کودکان می‌پردازد. نکته مهم درباره مباحث کتاب حاضر این است که نویسنده به جای رجوع به نظرات متخصصان فرزندپروری، به حس شهود، منطق و اخلاق والدین تکیه می‌کند. او از چشم‌انداز ارسطو بحث می‌کند که کودک زیستی «خویشتن دوم» والدین است. نویسنده در بخش‌هایی از کتاب. که به دوران بزرگ‌سالی فرزندان مربوط می‌شوند. در نقش والدی فیلسوف فرو می‌رود و والدین جوان را به تفکر درباره فرزندپروری - فراتر از مسائل فوری و روزمره - تشویق می‌کند.

حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک (راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان)

  • 120,000 تومان

حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک دو کتاب است در یک کتاب؛ یک طرف آن برای مردانی که در زندگی زناشویی حضور عاطفی ندارند نوشته شده است و طرف دیگر برای شریک زندگی آن‌ها. کتاب به دلایل این عدم حضور می‌پردازد و راهکارهایی برای بهبود زندگی مشترکشان به آن‌ها ارائه می‌دهد. آقایان، آیا هرگز احساس کرده‌اید پسربچه‌ای هستید در بدنی بالغ؟ یا از این که قدرتی در زندگی مشترک ندارید ناراضی هستید؟ بخش مردان این کتاب را بخوانید. خانم‌ها، آِیا می‌خواهید همسرتان حضور عاطفی بیشتری در زندگی مشترکتان داشته باشد؟ بخش زنان این کتاب را بخوانید. پتی هنری روان‌درمانگر کمکتان می‌کند تا: . قدرتتان را به دست آورید. . از سختی‌ها نگریزید. . خشم شریک زندگی‌تان را فرو بنشانید/ . ((نه)) گفتن را بیاموزید. . مرزهای مناسب برای خودتان ایجاد و آن‌ها را حفظ کنید. . شادی و آزادی شخصی را در زندگی احساس کنید. . امن بودن و همراهی را تمرین کنید. . به تغییرات در درازمدت امید داشته باشید.

مادر ‌بودن (بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا)

  • 85,500 تومان

مادر شدن، زندگی را تغییر می‌دهد‏‎، شادی‌آور است اما گیج‌کننده نیز هست، وظیفه‌ای دشوار در عین حال سترگ. در یک کلام مادری بهترین و بدترین شغل دنیاست. از مادری‌کردن به‌تنهایی تا فرزندخواندگی، از نامادری بچه‌های همسر بودن تا تحمل سقط جنین، روش‌های مختلفی برای مادر شدن وجود دارد. در این کتاب زنان برجسته‌ای گرد آمده‌اند تا از شکل‌های زیبا، دلخراش و باشکوه مادری صحبت کنند. این زنان با کنار زدن کلیشه‌ها و خط بطلان کشیدن روی شایعات، برداشت‌ها را از مادر بودن به چالش می‌کشند و دوست دارند شنیده شوند. این کتاب پر از تصویرهایی است که در ذهن می‌ماند و داستان‌هایی که قلبتان را می‌شکند و یا شما می‌خنداند. این کتاب در مورد عشق است. عشق در صحیح‌ترین شکلش، پیچیده، آزرده خاطر، مصالحه‌کرده و مناقشه‌گر. یک لحظه داغ داغ و لحظه‌ای دیگر به سردی یخ. واقعی‌ترین شکل عشق و همان چیزی که در مادری وجود دارد: خشم، عصبانیت، ستایش. همه در یک زمان و در مورد جاهای عجیبی است که عشق مادران را می‌برد، احساسات عجیب و غریبی که بیدار می‌کند و مسیرهای پرپیچ و خمی که مادران طی می‌کنند. چون مادری کردن همزمان همه چیز است، شادی و درد، خشم و لطافت، نور و سایه. کوتاه سخن، عشق واقعی.

کار جانبی (راه پول درآوردن در اوقات بی‌کاری)

  • 98,500 تومان

کار جانبی پروژه پول‌سازی است که کنار شغل اصلی خود، در اوقات بی‌کاری شروع‌ می‌کنی. در واقع راهی برای خلق درآمد اضافی است، بی‌آنکه ریسک بی‌محابا وارد شدن به دنیای‌ مشاغل آزاد را به جان بخری. قبول... بعضی از آدم‌ها از فکر مستقل کار‌کردن به هیجان‌ می‌آیند، ولی برای خیلی‌های دیگر این تصور ترسناک است! دست کشیدن از شغلی که درآمد ثابت و بیمه دارد -اگر نگوییم نا‌ممکن- دشوار است. ولی چه می‌شد اگر می‌توانستی ایده‌ای سود‌آور را با صرف حداقل زمان، پول و تلاش عملی کنی. و البته، می‌توانستی این اتفاق را کنار شغل ثابت و درآمد دائمی‌ات رقم بزنی؟ این کتاب با ارائه یک برنامه‌ راهنمای گام به گام دقیقا نشانت می‌دهد که چطور این کار را انجام دهی. ولی منفعت کار جانبی فقط به گذاشتن پول نقد اضافی در جیبت خلاصه نمی‌شود. در روزگار ما، که دیگر خبری از وفاداری کارفرما‌ها نسبت به کارکنانشان نیست، کار جانبی معنایش امنیت شغلی مضاعف است. وقتی چک‌های متعددی از منابع مختلف دریافت کنی، دیگر زندگی و سرنوشتت بسته به هوس‌های یک کار‌فرما نخواهد بود.

صفحه‌ی 1