انتشارات_خوب


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دیده‌بانی پیشرفت (همراه با 1 نقد ادبی)
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
غزلیات سعدی
  • 380,000 تومان
  • با تخفیف: 380,000 تومان
حمله به سفسطه (استدلال‌ورزی بدون مغالطه)
  • 269,000 تومان
  • با تخفیف: 269,000 تومان
1 سفر درمانی (درس‌هایی از مدرسه زندگی)
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
در باب زندگی و رنج (فلسفه علیه مشقت‌های زندگی)
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
درمان رنج‌های بشر
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
فلسفه آزادی
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
آزادی آزاد بودن (و چند مقاله دیگر)
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
من سرگذشت یأسم و امید
  • 84,000 تومان
  • با تخفیف: 84,000 تومان
راهنمای کمبریج (لکان)
  • 329,000 تومان
  • با تخفیف: 329,000 تومان
بازپرسی 2 (آقایان علیه آقایان مافیای دربار با مشروطه‌خواه عاشق وطن چه کرد)
سوگ‌نامه بوئنوس آیرس (3 گانه آرژانتین)
  • 132,000 تومان
  • با تخفیف: 132,000 تومان

دیده‌بانی پیشرفت (همراه با 1 نقد ادبی)

  • 79,000 تومان

کشتی بخار را حین چرخش بر سر پیچ رودخانه تماشا کردند و بعد بازو در بازوی هم از شیب کناره بالا رفتند و به قرارگاه برگشتند. غافل از تاثیرات ظریف و نهان محیط اطرافشان احساس می‌کردند به‌غایت تنها مانده و بدون یاور به حال خود رها شده‌اند تا با آن جنگل بکر و انبوه مواجه شوند. طبیعت بکری که به واسطه بارقه‌های اسرارآمیز زندگی سرشاری که آبستنش بود، به مراتب غریب‌تر و درک‌ناشدنی‌تر می‌نمود. نام نهادن بر چیزی که نام ندارد؛ نامیدنش برای آنکه دیده شود. شناسایی وحشت، نامیدن و داوری‌اش، حتی اگر کمتر از آنی باشد که به بیان دربیاید. کنراد روایت داستان‌هایش را بارها به شخصیت‌هایی سپرده که شغلشان مستلزم درجه‌ای از تامل و فرهیختگی است. راویانی که نه فقط داستان را می‌گویند، بلکه همزمان با شکل دادن به قصه، لاجرم به مخاطب نیز شکل می‌دهند.

غزلیات سعدی

  • 380,000 تومان

کدام چاره سگالم که با تو در گیرد / کجا روم که دل من دل از تو بر گیرد / ز چشم خلق فتادم هنوز و ممکن نیست / که چشم شوخ من از عاشقی حذر گیرد

حمله به سفسطه (استدلال‌ورزی بدون مغالطه)

  • 269,000 تومان

اگر یاد بگیریم که همه‌چیز را توجیه کنیم، فراموش می‌کنیم که باید یاد بگیریم. محال است با کسی هم‌صحبت شویم و مجبور به دلیل آوردن نباشیم. همة ما محکوم به دلیل آوردن یا «استدلال کردن» هستیم. استدلال کردن مهارتی‌ست به‌غایت حیاتی که متأسفانه بیشتر اوقات ما خودمان را از این مهارت اساسی بی‌نیاز می‌بینیم. بیشتر ما به توهم خطرناکی به نام «توهم منطقی بودن» مبتلا هستیم. اینجاست که برای خود و دیگران سفسطه می‌کنیم یا قربانی سفسطه‌های مختلف دیگران می‌شویم.

1 سفر درمانی (درس‌هایی از مدرسه زندگی)

  • 240,000 تومان

دوباتن در کتاب (یک سفر درمانی) همانند آثار پیشینش از زبانی ساده، روان و جذاب برای بیان مشکلات بغرنج انسانی و ارائه راه‌حل‌های عملی بهره می‌برد. او عمیق‌ترین مسائل فلسفی و رونشناسی را با چنان زبان سلیس و گیرایی بیان می‌کند که مخاطب با هر میزان دانش بهره لازم را از آن می‌برد. درون‌مایه کتاب مشکلات روزمره انسان‌ها در ارتباط با آزادی، عشق، امید، ارتباطات اجتماعی، شغل و مسائلی از این دست است. آنچه بر شیوایی این اثر می‌افزاید بهره‌گیری از آثار هنری و ادبی و اشاره به برهه‌های تاریخی مختلف است. در بخش هایی از کتاب، مطالب به کمک هنر نقاشی، تشریح می‌شوند؛ گاه پای روایت‌های تاریخی به میان می‌آید و گاهی آثار ادبی به تفهیم مطلب کمک می‌کنند. «یک سفر درمانی»، به گفته دوباتن، در باب رستاخیز دوباره و یافتن راهی برای احیای ارتباط، اشتیاق و شادکامی است.

در باب زندگی و رنج (فلسفه علیه مشقت‌های زندگی)

  • 155,000 تومان

کتاب «در باب زندگی و رنج» تسکینی است برای این سال‌های سخت. انگار پای حرف‌های دوست خوش‌فکری می‌نشینید که طرز فکرتان را با همدلی اصلاح می‌کند تا حالتان را بهتر کند، به جای اینکه بی‌دلیل فقط بگوید شاد باشید. شاید فکر کنید بعضی از سختی‌ها راه‌حلی ندارد و زندگی واقعا سخت است، ولی کیرن ستیا، استاد فلسفه در ام آی تی، در این کتاب می‌گوید فلسفه راه‌حل‌هایی دارد. فلسفه نقشه‌ای دستمان می‌دهد که طرز فکرمان درباره مشکلات شخصی و بی‌معنایی و بی‌عدالتی‌های دنیا را تغییر می‌دهد. ستیا در این کتاب از فلسفه قدیم و جدید و رمان گرفته تا خاطرات و فیلم و تاریخ و داستان‌های علمی- تخیلی، راهنمایی برای تسکین درد‌ها و پیدا کردن دوستان جدید و کنار آمدن با شکست‌ها در اختیار ما می‌گذارد.

درمان رنج‌های بشر

  • 89,000 تومان

برای اینکه شادمانه زندگی کنیم، واقعا به چه نیاز داریم؟ چند تن از ما «درنگ» می‌کنیم و از خود می‌پرسیم برای رسیدن به احساس رضایتمندی در زندگی به چه چیزهایی حقیقتا نیاز داریم؟ دوهزار سال قبل فیلسوف یونانی اپیکور این کار را کرد. او به رنج‌های زندگی توجه بسیار داشت و معتقد بود سخن فیلسوفی که درمانی برای رنج‌های بشر ارائه نمی‌دهد پوچ است. جان سلرز استاد فلسفه در این کتاب عصاره اندیشه‌های اپیکور را بیان می‌کند و شرح می‌دهد که برخلاف تصوری رایج، نگرش اپیکور به زندگی بر لذت‌جویی جسمی متمرکز نبود بلکه بیشتر در پی رسیدن به وضعیتی آزاد از همه رنج‌های روانی بود که به آن بی‌تشویشی یا آرامش می‌گفت. مکتب فلسفی اپیکور در عصر زندگی‌های پراضطراب، راهی برای صفای ذهن پیش پای ما می‌گذارد و در میانه مصرف‌گرایی ترغیبمان می‌کند که به میزان دارایی‌هایمان دوباره بیندیشیم. در عصر انزوای اجتماعی روزافزون، ارزش دوستی را یادآوری می‌کند. و شاید مهم‌تر از همه، وقتی اغلب با انبوه اطلاعات نادرست محاصره می‌شویم، براهمیت حقیقت محض تاکید می‌کند.

فلسفه آزادی

  • 210,000 تومان

آیزایا برلین در مقاله معروفش، «مفاهیم دوگانه آزادی»، شرح می‌دهد که بیش از 200 معنای ثبت‌شده از واژه «آزادی» وجود دارد و او صرفا توانسته دو معنا را مد نظر قرار دهد. بنابراین یکی از خصایص اساسی مفهوم آزادی، گستره معنایی آن است که احتمالا از هر واژه دیگری پیشی می‌گیرد. وقتی دو نفر از «آزادی» دم می‌زنند،، لزوما درباره پدیده واحدی سخن نمی‌گویند. هیچ‌اصل بی‌طرفی هم وجود ندارد که کمکمان کند بفهمیم آزادی «حقیقی» چه چیزی است. برداشت هر فرد از مفهوم آزادی کاملا به ارزش‌های آن فرد بستگی دارد. این کتاب دفاعی است از آزادی. مخاطب کتاب آنهایی هستند که معتقدند آزادی با جهان‌بینی علمی ناسازگار است و همچنین دست‌اندرکاران حیطه‌های سیاسی که حاضرند آزادی را برای اهداف به‌گفته خودشان متعالی‌تر قربانی کنند. این دو مسئله در ارتباط با هم مطرح می‌شوند. آزادی اساسا مفهومی چندبعدی است، از ابعاد هستی‌شناسانه و متافیزیکی گرفته تا ابعاد سیاسی و شخصی. بنا بر همین خصلت، این کتاب در رویه‌ای متمایز معتقد است که بسیاری از پیچیدگی‌های موجود در فهم آزادی ناشی از اختلاط همین‌برداشت‌های متنوع‌آزادی هستند.

آزادی آزاد بودن (و چند مقاله دیگر)

  • 89,000 تومان

ما که آزادی عمل و کرامتمان را مدیون انقلاب و لذا بنای نهادهای سیاسی کاملا جدید هستیم، باید همواره نقش مهم انقلاب در زندگی ملت‌ها را به خاطر داشته باشیم. انقلاب چه با ساخت فضایی جمعی برای آزادی به ثمر نشسته باشد و چه برای کسانی که خطرش را به جان خریده یا برخلاف میل و انتظارشان در آن سهیم شده‌اند، راه به فاجعه برده باشد، معنایش جامه عمل پوشاندن به یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین امکان‌های بشری است: تجربه یکتای آزاد بودن برای رقم زدن آغازی نو که نتیجه‌اش حس غرور از گشودن دروازه‌های جهان به روی نظم جدید دوران است. سلسله انقلاب‌ها که خوب یا بدْ تبدیل به مشخصه جهان ما شده‌اند، همواره فوران آغازهای نو را از دل سیر مستمر و موقت تاریخ به تصویر می‌کشند.

من سرگذشت یأسم و امید

  • 84,000 تومان

این کتاب مجموعه جستارهایی است که نویسندگان آنها به زبانی شیوا تجربه‌شان را از بخشی از تاریخ انسان بودن روایت می‌کنند؛ روایت‌هایی از امید، شهامت و مقاومت؛ هرآنچه در زمانه بیم، در تاریکنای یاس قلبمان را روشن می‌کند و یادمان می‌آورد چه بسیار آدمیانی که در طول این تاریخ پر از نقطه‌های سیاه و سفید و سرخ و خاکستری رنج بسیار کشیده‌اند، اما در مسیر پاسداشت آزادی و برابری برای همگان، در مراقبت از شان انسان و احقاق حق طبیعت، گیاه و آب و خاک و هر آنچه جان دارد و جان شیرینش خوش است پا پس نکشیده‌اند. پل روگات لوب در این کتاب جستارهایی از نویسندگانی هم‌چون واسلاو هاول، آرونداتی روی، آریل دورفمن و.... گردآوری کرده و کوشیده کتابش آنتولوژی‌ای باشد در باب امید سیاسی. کتابش بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و شد سومین کتاب سیاسی سال 2004 به انتخاب انجمن کتاب آمریکا و برنده جایزه ناتیلوس برای بهترین کتاب در زمینه تغییر اجتماعی.

راهنمای کمبریج (لکان)

  • 329,000 تومان

شاید بتوان گفت بعد از فروید، لکان مهم‌ترین تئوریسین روان‌کاوی است. همانند فروید، او هم موضوع بحث و بررسی‌های بی‌پایان بوده و شخصیت مناقشه‌آمیز و جنجالی‌اش، سبک اسرارآمیزش و ادعا‌های عظیمش درباره فرهنگ، اخلاق، فلسفه و سکسوالیته [عشق]، در کنار روش‌های نامتعارف آموزش و درمانش، هم مخالفت‌های شدید و هم تعریف و تمجیدهای چاپلوسانه‌ای برانگیخته است. او روان‌کاوی را به مکتبی برای گوش سپردن به شوروشیدایی‌های روح و ملال تمدن تبدیل می‌کند، تنها مکتبی که قادر به خنثی کردن آرمان‌های بشردوستانه، اما فریبنده شادی‌درمانی‌هاست که ادعای درمان ایگو و پروردن نارسیسیسم را دارند، درحالی که درواقع از‌هم‌پاشیدگی هویت درونی را پنهان می‌کنند.

بازپرسی 2 (آقایان علیه آقایان مافیای دربار با مشروطه‌خواه عاشق وطن چه کرد)

  • 123,000 تومان

از میان 350 هزار ارمنی که در جنگ قدرت حکومت شیعی ایران و سنی عثمانی، به حکم شاه عباس اول صفوی به داخل مرزهای ایران کوچانده شدند، فقط حدود 50 هزار نفرشان به سلامت از رود ارس گذشتند و در ادامه در مناطق مختلف ایران ساکن شدند. و خب این تازه اول ماجرا بود و تا زمان انقلاب مشروطه و تغییرات اساسی بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه‌، ارامنه‌ی ایران با وجود توانایی‌های بی‌نظیرشان، در ساختاری سراسر آزار، تبعیض و نابرابری روزگار می‌گذارندند. بی‌دلیل نیست که این مردم نقش پررنگ و تعیین‌کننده‌ای در مشروطه داشتند، چون به‌خوبی آگاه بودند که آزادی و عدالت جز از راه انقلاب برای سرنگونی استبداد و تحجر و ارتجاع به دست نمی‌آید. «آلکساندر آقایان» یکی از همان ارمنیانی بود که در سوییس درس خوانده و در هنگامه‌ی مشروطه‌ی ایرانی در صف اول مبارزه علیه استبداد حضور داشت و پس‌از آن نیز دامنه‌ی خدمات خودش و خانواده‌اش از قانون‌گذاری، عدالتخانه‌ی مدرن، بیمه و ... تا دفتر خدمات حقوقی ادامه داشت، همان دفتری که تا همین امروز هم فعال است. آلکساندر، پسر مشهوری نیز داشته که با نام «فلیکس آقایان»، سالیان متمادی تا انقلاب 1357 سناتور و نماینده‌ی ارامنه در مجلس و رئیس فدراسیون اسکی و تاجر بوده است! جذبه‌ی ماجراهای این پدر و پسر آن‌قدر هست که پژوهش و نگارش «صفورا رهبری» در کتاب «آقایان علیه آقایان» را به روایتی خواندنی و قابل تأمل تبدیل کند؛ روایتی از زندگی پدری میهن‌دوست و چنان شفاف که حتا خاطراتش از مشروطه و کودتای 28 مرداد و ... را در مجله‌ی «خواندنیها»ی اواخر دهه‌ی 1330 و اوایل دهه‌ی 1340 منتشر کرده و از آن طرف پسری چنان پیچیده در رازآلودگی که هیچکس حاضر نیست درباره‌ی او و زندگی و سرنوشتش، حتی جمله‌ای بگوید!

سوگ‌نامه بوئنوس آیرس (3 گانه آرژانتین)

  • 132,000 تومان

«هر روز جنازه‌ای را پیدا می‌کردند که گلوله‌ای در سرش خالی شده بود. حتما تمام این آدم‌ها خبر کامیون‌هایی را که نصفه‌شب می‌آمدند شنیده بودند. کامیون که از راه می‌رسید، صدای بلند افتادن چیزی مثل بدنی سنگین درون آب شنیده می‌شد. همین یک هفته پیش، زنی هنگام عبور از روی پل به پایین نگاه کرده و بدن بی‌جان شوهرش را دیده بود که به پشت مثل یک ستاره‌دریایی روی آب شناور است...»

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1