افكار جديد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
قلب یوگا (تجربه و سنت در اجرای تمرینات یوگا براساس رساله یوگا پتنجالی)
جنگ
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
پیمانکاران اعتراض (چگونه سرمایه‌داری از کنش‌گری مدنی کسب و کاری سودآور می‌سازد)
فیلم نوآر (درآمدی کوتاه)
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
انقلاب در نقطه صفر (کار خانگی بازتولید و مبارزه فمینیستی)
صندلی‌ها (نمایش‌نامه)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
زن خوب ایالت سچوان (نمایش‌نامه)
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
دکان نانوایی (نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
کندوکاوی روانشناختی در کارکرد هنر
  • 330,000 تومان
  • با تخفیف: 330,000 تومان
آداب معاشرت برای همه
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
زندگی پرفراز و نشیب چایکوفسکی (با سی‌دی)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
ریشه‌های ناخودآگاه شخصیت (تیپ‌شناسی یونگی و آزمون ام بی تی آی)

قلب یوگا (تجربه و سنت در اجرای تمرینات یوگا براساس رساله یوگا پتنجالی)

  • 250,000 تومان

روش تدریس دزیکاشار بر اصول یوگای پدرش، تیرومالایی کریشناماچاریا، بینان‌گذاری شده است، بدین ترتیب که تمرینات بایستی به صورت مداوم تغییر و با نیازهای انفرادی اشخاص در هر زمانی تطبیق داده شوند تا حداکثر سود و بهره از انجام آنها جهت حفظ سلامتی نصیب انسان شود. این «وینی یوگا» است؛ یوگا قادر است با در دست داشتن ابزار موجود خود را با احتیاجات فردی منطبق نماید. در کتاب «قلب یوگا»، نویسنده عصاره سیستم تدریس پدرش را به انضمام شیره تجربیات خود به خواننده تقدیم می‌کند و آن را به عنوان اصول برنامه‌ای شرح می‌دهد که جوانب مختلف انسان را در همه سطوح از جمله بدن، عقل و معنویات دربرمی‌گیرد. این اولین کتاب یوگاست که با حفظ زیربنای کهن آن به روش مدرن اما گام به گام جهت توسعه برنامه‌ای کامل برای تندرستی انسان در عصر جدید طراحی می‌شود. نویسنده در این کتاب همه عناصر تشکیل‌دهنده یوگا از جمله حالات بدنی، حالات متقابل، فن‌های تنفسی، تامل و تفکر عمیق (مدیتیشن) و فلسفه آنها را مورد بحث قرار و نشان می‌دهد که چگونه بایستی یوگا برای اشخاص مختلف با درنظر گرفتن شغل، سن و میزان سلامتی آنها به صورت انفرادی طراحی شود.

جنگ

  • 125,000 تومان

اکنون پس از گذشت شصت سال از مرگ سلین، رمانی تازه از وی منتشر می‌شود که داستانش مربوط به جنگ جهانی اول و به‌طور مشخص‌تر، درباره زخمی شدن نویسنده در جنگ و وقایع پس از آن است. سلین خود، در نامه‌ای به ناشرش که تاریخ 16 ژوئیه 1934 بر آن نهاده شده، از این دست‌نوشته دویست و پنجاه صفحه‌ای با عنوان «جنگ» یاد کرده است: «تصمیم گرفتم «مرگ قسطی»، جلد اول، را ویرایش کنم. سال آینده نوبت «کودکی، جنگ و لندن» است.» این کتاب هم به حکایت می‌خورد هم به رمان. حکایتی است که به مرور، بیش از پیش حال و هوای رمانی می‌یابد. سلین کتاب را با توصیف صحنه‌ای در روز 27 اکتبر 1914 در پولکاپل، در بلژیک، آغاز می‌کند. در آن روز، وی در حالی که بازوی راست و احتمالا سرش به شدت زخمی شده، با بدن غرق در خون، مدتی بیهوش میان پیکرهای کشته‌شدگان افتاده است تا اینکه موفق می‌شود در حالی که از فرط گرسنگی و تشنگی نا ندارد، سرپا بایستد. این صفحات چنان رنگ و بوی واقعی دارند که به نظر می‌رسد روایت خاطرات راستین او باشند، از جمله آنجا که سربازی انگلیسی به کمکش می‌آید و با یکدیگر انگلیسی صحبت می‌کنند و راوی با راهنمایی او موفق می‌شود به پشت خطوط خودی بازگردد.

پیمانکاران اعتراض (چگونه سرمایه‌داری از کنش‌گری مدنی کسب و کاری سودآور می‌سازد)

  • 125,000 تومان

ظهور پیشرفت‌های صنعتی و فناورانه‌ خارق‌العاده و ایجاد تحولات چشم‌گیر در شیوه‌ حیات بشری - به ویژه در نیم‌قرن گذشته - تا درجاتی ماحصل شیوه‌ تولید سرمایه‌داری است، اما این دستاوردها در ازای بهای گزافی حاصل شده‌اند. انواع بحران‌های مزمن کنونی از جمله بحران مالی، بحران محیط زیست و بحران نابرابری از نمونه‌های بارز خسارت‌هایی است که پیشرفت‌ سرمایه‌محور به جهان تحمیل کرده است. ثروت طبقه‌ حاکم دستگاه سرمایه‌داری به قدری عظیم است که حتی تهدیدهای بنیادین ناشی از این فجایع زیست‌محیطی که منجر به تغییرات اقلیمی پایداری شده‌اند، آن‌ها را به تکاپو وادار نکرده است. در طی دو دهه‌ اخیر، مختصات جنبش‌های اجتماعی جدید به عنوان یکی از برجسته‌ترین شیوه‌ها برای تغییر وضعیت موجود در نیم‌قرن گذشته، دستخوش تغییرات بنیادینی شده است. هر جنبش به ده‌ها خرده‌جنبش، کارزار و حرکت مختلف تقسیم شده و درخت تناور کنش‌گری هر روز شاخه‌های جدیدی پیدا می‌کند. بی‌شک سازوکارهای مسلط «تغییر» در دنیای امروز، در درجه‌ نخست برآیند دگرگونی‌های اقتصادی نیم‌قرن گذشته است. از آن‌جا که ساختار اقتصادی هر جامعه، عامل اصلی تعیین‌کننده‌ حیات سیاسی، اجتماعی و فکری آن جامعه است، تحلیل همه‌ پدیده‌های معاصر نیز باید در بستر غالب اقتصادسیاسی امروز یعنی نولیبرالیسم انجام شود. نولیبرالیسم واپسین شکل کسب ارزش اضافه در نظام سرمایه‌داری و فرآیند عنان‌گسیخته‌ تبدیل همه‌ ساکنان و عناصر جهان به کالا است. بر همین مبنا است که مفاهیم اساسی حوزه‌ «تغییر» مانند عدالت، آزادی و برابری و نیز ابزارهای دستیابی به آن‌ها نیز در نیم‌قرن گذشته به عرصه‌ تاخت‌وتاز سیاست‌گذاری‌های نولیبرالی تبدیل شده‌اند و مفاهیمی مانند مبارزه، مقاومت و تغییر نیز با تبدیل شدن به انواع کالاها، به چرخه‌ مبادله وارد شده است. از آن‌جا که نولیبرالیسم برای مبادله‌ مبتنی بر بازار - به عنوان یک نظام اخلاقی که به خودی خود می‌تواند راهنمای همه‌ کنش‌های انسان و جایگزین همه‌ باورهای اخلاقی پیشین باشد - ارزش قائل است، بر اهمیت روابط قراردادی در بازار تأکید می‌کند. نولیبرالیسم معتقد است که با به حداکثر رساندن دستاوردهای ناشی از معاملات مبتنی بر بازار و افزایش تعداد این معاملات، خیر اجتماع به حداکثر خواهد رسید؛ پس می‌کوشد همه‌ کنش‌های انسانی را وارد قلمرو بازار کند. اکنون جهان در آستانه‌ همان بربریتی است که به عنوان برآیند تسلیم شدن در محضر سرمایه پیش‌بینی شده بود. این کتاب نه تنها بخشی از نقاب خوش‌نقش دموکراسی را از چهره‌ جهان شمال کنار می‌زد، بلکه شمه‌ای از واقعیت‌های نسخه‌ امپریالیستی عالم‌گیر «جهان دیگری ممکن است» را نیز افشا می‌کند؛ این افشاگری در هیاهوی کنونی جریان اصلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه بر این، آثاری از این دست ضرورت گردآوری و ارائه‌ داده‌های تکمیلی و تطبیقی از جهان جنوب را پررنگ می‌کنند. این کتاب بر اساس مفاهیم بنیادین، مهم و پرکاربرد حوزه‌ توسعه و کنش‌گری نوشته شده است که آشنایی با آن‌ها برای درک استدلال‌ها و ارجاعات متن ضروری به نظر می‌رسد. به همین منظور بخشی با عنوان «مفاهیم کلیدی» در انتهای کتاب آمده است که مراجعه ‌به آن - در صورت لزوم - می‌تواند به درک بهتر بحث کمک کند. این کتاب را به تمام دانشجویان جامعه‌شناسی و اقتصاد و پژوهشگران علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم نوآر (درآمدی کوتاه)

  • 115,000 تومان

در این کتاب کم‌حجم بر آن بودیم تا برخی افسانه‌سازی‌ها و رویاپردازی‌های نادرست پیرامون نوآر را از باور خوانندگان بزداییم. مثلا نمی‌توان نوآر را تنها محدود به سال‌های 1941 تا 1958 دانست؛ زیرا پیش و پس از این بازه هم نوآرهایی ساخته شده‌است...

انقلاب در نقطه صفر (کار خانگی بازتولید و مبارزه فمینیستی)

  • 180,000 تومان

این کتاب حاصل بیش از سی سال تحقیق و تامل در خصوص ماهیت کار خانگی، بازتولید اجتماعی و مبارزات زنان در این زمینه است؛ مبارزه برای رهایی از انجام کار خانگی، بهبود بخشیدن به شرایط آن و تغییر ساختار آن، به شیوه‌ای که بدیلی برای مناسبات سرمایه‌داری فراهم آورد. این کتاب تلفیقی از تاریخ، تئوری و سیاست فمینیستی است.

صندلی‌ها (نمایش‌نامه)

  • 45,000 تومان

پیرزن: عزیزم، زود باش دریچه را ببند. من از بوی آب راکد بدم می‌آید. پشه‌ها هم دارند می‌آیند تو. پیرمرد: جاروجنجال نکن. پیرزن: بیا دیگر، عزیزم، بیا و بنشین، این‌طور به بیرون خم نشو، ممکن است پرت شوی. می‌دانی که چه به سر فرانسیس اول آمد. باید مواظب باشی.

زن خوب ایالت سچوان (نمایش‌نامه)

  • 85,000 تومان

بر برادرتان ستم رفته و شما پلک‌ها را برهم می‌نهید. ستم‌دیده نعره می‌کشد و شما لب از لب نمی‌گشایید. ستمگر آزادانه می‌گردد و قربانی می‌جوید. و شما می‌پندارید که از ستم او در امان‌اید، زیرا نافرمانی نکرده‌ایدو این چه شهری است؟ شما چگونه انسان‌هایی هستید؟

دکان نانوایی (نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

آی، تویی که مورد تهدید واقع شده‌ای، از میان جماعتی که دور و بر تو گرد آمده‌اند، بیرون بیا! تمام چشم‌ها به تو دوخته شده اکنون مثله خوهی شد، کسانی که علیه‌شان شوریده‌ای، در دوردست‌ها نشسته‌اند اما پاشنه آهنینی که تو را له خواهد کرد، در محل حاضر است. تو خوب می‌دانی که مسئله هیزم‌ها با بردنشان از اینجا، خاتمه نمی‌یابد.

کندوکاوی روانشناختی در کارکرد هنر

  • 330,000 تومان

این کتاب به پژوهش و آزمایش‌هایی می‌پردازد که روان‌شناسان، به‌ویژه روان‌شناسان شناخت‌گرا، در زمینه عملکرد و تاثیر هنر صورت داده‌اند. مولف از ابتدا از همان پرسش کهن «هنر چیست» آغاز می‌کند و ضمن ارایه‌ی تعاریفی از فلاسفه و برخی هنرمندان، متذکر می‌شود که این دیدگاه‌ها به بررسی نظر مردم عادی درباره هنر نپرداخته‌اند. به این منظور، وی در فصل‌های این کتاب به موضوعات بحث‌برانگیزی همچون رویارویی با اثر هنری، واکنش‌های احساسی (هیجانی) به هنر، داوری درباره آثار هنری و تاثیر یادگیری و آموزش هنر بر رشد شناختی و خلق و خوی مخاطبان می‌پردازد. از جمله قسمت‌های خواندنی این کتاب، بخش مربوط به بررسی هنر مدرن، از جمله اکسپرسیونیسم انتزاعی است. نکته مهم درباره این کتاب، تمرکز آن بر پژوهش‌های تجربی و نه فقط دیدگاه‌های فلسفی است، امری که خواندن آن را برای استادان و دانشجویان و علاقمندان به هنر ضروری می‌سازد.

آداب معاشرت برای همه

  • 195,000 تومان

جهان ما به شدت نیازمند زنده نگاه داشتن سنت‌های اجتماعی است؛ این سنت‌ها بر پایه ادب و نزاکت و مهربانی بنا شده‌اند و تحت عنوان آداب معاشرت به ما رسیده‌اند. این آداب را می‌توان با درنظر گرفتن تغییر ذائقه‌ها و روش‌ها در جامعه در حال تحول معاصر و احترام به آنها به جا آورد. این کتاب به شما در انجام هر دو این کارها کمک می‌کند.

زندگی پرفراز و نشیب چایکوفسکی (با سی‌دی)

  • 160,000 تومان

گذشت زمان، سه سنفونی، دو کنسرتو از چایکوفسکی و دو کار از کارهای دیگر ارکستری‌اش را تا آن درجه برجسته کرد که کارهای بسیار بزرگ بتهوون را. گذشت زمان باز هم می‌تواند قضاوت‌ها را تغییر دهد؛ دوام و بقای قضاوت‌ها در برابر زمان جز توهمی در برابر کوتاهی زندگی انسان نیست؟

ریشه‌های ناخودآگاه شخصیت (تیپ‌شناسی یونگی و آزمون ام بی تی آی)

  • 175,000 تومان

در سال 1923، کاترین بریگز 48 ساله که در آمریکا معلم کودکان بود، کتاب یونگ را خواند و آن را پاسخی برای چالش فکری‌اش دید. کاترین،سال‌ها در این فکر بود که بر‌اساس تفاوت سرشت بین کودکان، روش آموزش به آن‌ها باید متفاوت و متناسب با شخصیت هر کودک باشد و خود نیز تلاش کرده بود به طبقه‌بندی کودکان بپردازد. کاترین، کتاب یونگ را به ایزابل بریگز مایرز دختر 26 ساله‌اش هم معرفی کرد، زیرا ایزابل قصه می‌نوشت و برای شخصیت‌پردازی قصه‌هایش نیاز به الگویی داشت که بتواند تفاوت انتخاب‌ها و تصمیمی‌های انسان‌ها را درک کند. آشنایی این مادر و دختر با یونگ و نظریه‌اش مسیر زندگی این دو را تغییر داد و آن‌ها زندگی‌شان را صرف این کردند که الگویی منسجم و جامع برای تشخیص تفاوت‌های استعداد‌ها و توانایی‌های انسان‌ها بسازند. ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم در سال 1941فرصتی فراهم آورد تا الگویی که کاترین و ایزابل ساخته بودند، مورد آزمون قرار گیرد. زیرا با ورود آمریکا به جنگ، بیشتر مردان جوان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند و شرایطی ایجاد شد که زنان به سرعت جایگزین مردان در بخش صنعت شوند. آزمون ارزیابی شخصیت مایرز بریگز (MBTI) توانست به سنجش و گزینش سریع و بهترین نیرو‌ها برای هر کاری کمک کند. هزاران زن آمریکایی براساس تیپ سرشتی شخصیتشان در نقش شغلی مناسب گمارده شدند و اثر‌بخشی MBTI در مقیاس وسیع جمعیتی مورد تایید قرار گرفت. چنین شد که MBTIتبدیل به آزمونی مهم برای غربالگری شخصیتی و وسیله‌ای مفید برای راهنمایی تحصیلی و شغلی شد و حتی در حوزه‌های بالینی همچون انتخاب همسر و مشاوره‌ی پیش از ازدواج نیز مورد استفاده قرار گرفت.

1  2  صفحه‌ی 1