امروزه همه يك‌صدا معتقدند كه تدوين نه تنها يكي از مولفه‌هاي اصلي «زبان سينما» است، بلكه همچنين خاص‌ترين مولفه‌اش محسوب مي‌شود. با اين حال، سينما بدون تدوين پديد آمد و در طول پانزده سال ابتدايي‌اش تقريبا به آن اعتنايي نداشت (مگر اين كه اتصال ساده فني را تدوين در نظر بگيريم، يعني كاري كه به شكل كاربردي دو حلقه يا دو تابلو را به هم مي‌چسباند، يا اجازه مي‌دهد عنوان يا باند آغازي به آن اضافه كنيم). براي اين كه غناي تدوين را بهتر متوجه شويم، جالب است كه نشانه‌هاي آغازگرش را در سال‌هاي ابتدايي سينما دنبال كنيم، لحظات قوي پيدايشش را در طول سال‌هاي ده و بيست، موازي با شكل‌گيري آهسته يك طريقه بازنمايي جديد، پي بگيريم، و بالاخره آينده‌اش را تا به امروز بررسي كنيم. تدوين يك ابزار «طبيعي»، يا محصول يك كشف و شهود ناگهاني نيست، بلكه نتيجه تحول ديالكتيكي و غالبا نامنظمي است كه هنوز هم در جريان است و توامان تجربه‌هاي فرمي بعضي از سينماگران و بلوغ آهسته نگاه تماشاگران را به كار مي‌گيرد. زيرا تدوين پيش از هر چيز مسئله كسي است كه نگاه مي‌كند.
زبان فارسي
نويسنده ونسان پينل
مترجم عظيم جابري
سال چاپ 1397
نوبت چاپ 1
تعداد صفحات 108
قطع رقعي
ابعاد 14.5 * 21.5 * 0.5
نوع جلد شوميز
وزن 134
شابك9786003263598

كالاهاي مشابه